03 augusti 2016

Coco Cracy

Spel, studsmatta, bär & gräs

Detta var vädret jag åkte iväg från den tredje Augusti. Bilderna är utanför min lägenhet, men nu kommer lite information om Sidensjö för det var ju dit jag åkte och det är ju där jag jobbat med boxarna från Viasat. Jag kan meddela att Viasat kanske löst problemet med att TV3 var på fel kanalplats för enligt min mor så fanns TV3 på rätt plats på båda boxarna nu. Om Viasat fixat detta så får jag tacka dem för hjälpen för det underlättar för min far som är den som ser mest på tv i huset. 

Jag åkte då till Sidensjö där min systers dotter Sanna var på besök. Vi spelade spel tillsammans.


Kanske inte bästa bilden på Sanna, men vi hade härliga dagar tillsammans med spel och gemenskap. Även min mor var med och spelade. Vi passade även på att hitta på egna regler och en del fungerade bättre än andra, men de flesta var möjliga att använda. 


Min syster var även med och spelade även om hon fick ta hand om Alva-Li som gärna stoppade in det mesta hon kunde hitta. Det mesta går att stoppa i munnen. 


Jag var även en tur till skogen för att se om jag skulle hitta några bär, men klockan var så mycket att det blev mörkt rätt så snabbt, så istället passade jag på att sova och funderade på att göra ett nytt försök nästa dag. 


Nu är det 4:e augusti och på bilden nedanför ser du Alva-Li som njuter av att vara på studsmattan. Vi gick även en promenad, men Alva-Li fick åka i barnvagnen. Jag och Sanna gick inte i samma takt för vi spelade nämligen Pokemon Go. 


Under samma dag så klippte jag gräset hos min mor och far. Förutom det så kan jag meddela att jag eventuellt har lite olika jobb på gång. En del av dem bara är en kort period, men man får vara glad över det man blir erbjuden. Problemet är bara att det blir så svårt att välja då jobben inte är så nära och jag fortfarande har kvar min bostad och även studier som väntar. Jag kommer behöva en del tid för att fundera på detta. 


Även den här gången blev det en sen kväll för att plocka bär, men jag hittade en bra plats att plocka på så det var helt klart värt en tur till skogen. 


Jag har inga bilder från den här dagen, men jag kan meddela att jag var till en lägenhet där jag försökt fixa internet tidigare. Dock fick jag ringa Bahnhof den gången för att göra en felanmälan. När jag kom till platsen fick jag även träffa Hemen som lyckats knappa in användarnamn och lösenord via sin telefon. Detta gjorde att internet fungerade när vi gick upp i trappuppgången. Han hade varit där tidigare och knappat in användarnamn och lösenord, men det fungerade inte då och han hade inte så mycket tid till att testa det. Jag kopplade ändå in datorn för att se så att lägenhetsägaren fick utlovad hastighet i lägenheten. Efter det så pratade jag en del med Hemen före jag åkte hem till min lägenhet. 



Inga kommentarer: