21 januari 2017

Sätt Situationen i perspektiv


Saker du kan säga till dig själv för att ändra på din egen reaktion:
* Det kommer alltid finnas någon som ogillar/kritiserar mig.
* Om detta är det värsta som kommer att hända mig, då är livet trots allt rätt bra.
* Det är okej för mig att inte alltid hålla med andra eller säga ifrån om någon skulle såra mig.
* Det är okej för mig att vara för trött eller för jäktad för att ställa upp på något som inte är viktigt.
* Har det här någon betydelse om ett halvår?
* Vad som än går på tok idag kommer jag att hålla utkik efter något jag är tacksam för.
* I stället för att skylla ifrån mig, kan jag ta ansvar för det själv. Det är helt okej.
* Min ilska skadar inte den jag är arg på, men den kan få mig själv att må dåligt.
* Jag har begått ett misstag. Vad kan jag lära mig av det, då?
* Strunt samma om de inte håller med. Jag har rätt till en åsikt.
* Det är okej för mig att be om hjälp och det är okej om någon nekar mig hjälp.
* Det går inte att vara alla till lags.

Inga kommentarer: