03 augusti 2016

Ska jag fortsätta?

Blogg, YouTube, skola, jobb, livet & kyrkan


Jag tänker nu berätta lite om några dagar som jag inte skrivit om i min blogg och under de dagarna har jag bl.a. ringt till Viasat igen som den här gången sa att kanalen nu skulle finnas på en annan kanal vilket den gjorde. Lite konstigt tycker jag med tanke på att jag nollställt båda boxarna som de använder. Jag pratade även med dem för att höra om det skulle gå att höja och sänka ljudnivå på boxen med deras fjärrkontroll, men det skulle inte gå. Dock skulle det gå att koppla fjärrkontrollen till en tv om den har rätt märke. Då kan man nämligen programmera dosan så att den går att använda både till tv och box. Förutom detta har jag jobbat en hel del med mallarna till kyrkan, städat lite i datorn och funderat på punkterna som jag berättar om nedanför. 

Blogga

Tycker du att jag ska fortsätta blogga? Jag har nu försökt uppdatera bloggen oftare, men man vill ju hinna med annat än att bara uppdatera bloggen. Jag kommer därför mest troligt inte att uppdatera lika ofta framöver, men jag känner att bloggen blir roligare att läsa om jag delar med mig av bilder. Tidigare delade jag otroligt mycket i den här bloggen och det lockade säkert tillfälliga läsare med tanke på att något inlägg tilltalade dem lite mer. Då fick jag ibland kommentarer och en var att jag skulle plocka bort en del inlägg. Jag valde då att starta en ny blogg med de inlägg som personen inte ville att jag skulle dela i min blogg. När jag sedan hade skapat den kom jag fram till att jag kunde dela upp bloggen i andra bloggar. Med tanke på att jag inte får någon inkomst för detta så är det mer som en hobby för mig för att personer ska lära känna mig bättre. I de andra bloggarna får de ta del av annan information som jag delar. Dock har detta lärt mig en hel del om bloggande och ett tag så testade jag olika bloggtjänster för att jämföra dem.  Om jag kommer att fortsätta med alla mina bloggar återstår att se. 


YouTube

På YouTube startade jag först kanalen dawwazTV som är den jag använt mig mest av, men jag har även startat andra kanaler. En del kanske jag fortsätter att använda medan andra eventuellt plockas bort. Det kan även hända att jag ändrar innehåll i någon av mina kanaler. Ge mig gärna tips även här på hur du tycker att jag ska använda YouTube. 


Skola

Jag har nu studerat ett tag och kommer att fortsätta ett tag till. Jag hoppas att det ska bli mer intressant till hösten när de nya kurserna startar. Om inte så får jag nog fundera på om jag ska fortsätta eller avsluta någon kurs. Jag vet att detta inte är något du kan hjälpa mig med för du vet inte hur det går för mig med mina kurser. 


Jobb

För tillfället är jag tjänstledig, men jobbade före det på Mio. Jobb är en intressant fråga för vi behöver alla pengar till mat, boende och annat. Om det dyker upp något intressant så är det inte omöjligt att jag satsar på det. Om jag då fortsätter att studera och jobbar samtidigt eller går över helt till att jobba beror helt på vad jag hittar eller blir erbjuden för jobb. 


Livet

Livet går både upp och ner. När det går upp så känner vi oss glada och nöjda, men när det går ner så undrar vi varför vi ska behöva gå igenom detta. Du känner säkert igen dig i detta och det är mycket nytt som hänt det här året så jag får väl se hur det fortsätter. Om du känner att du har det jobbigt. Med andra ord som att livet ofta går ner så försök tänka att det någon gång kommer att vända och då kommer det att gå upp. Tänk så glada vi blir när det vänder. En del saker vi går igenom i livet får oss att tänka andra tankar och att bli positiva. Tänk så glada vi blir när vi blir friska. Jag är själv tacksam över alla dagar då jag får vara frisk. Ibland går vi igenom svåra saker som gör att vi kan hjälpa andra att inte råka ut för samma sak som oss själva. Ibland blir vi starkare när vi klarar av svåra situationer för att vi lärt oss hur vi ska hantera dem. 

Kyrkan

När det hela tiden händer saker i kyrkan och man ständigt är angagerad på ett eller annat sätt kan det kännas som det blir för mycket. Då är det bra om man har vänner vid sin sida som hjälper en så att man klarar av allt som ska göras. Ibland önskar man kanske att man var med i en annan kyrka så man själv kunde välja vad man skulle vilja hjälpa till med och på sätt och vis har jag nog valt det nu också, men vad jag menar är att det är lättare att välja när man får en nystart än när man i flera år hållit på med en eller flera uppgifter. Jag försöker att ta hjälp av de andra som finns tillgängliga i kyrkan och har nu skapat egna manualer som jag tänkt lämna ut när jag känner mig nöjd med dem. Detta för att på så sätt lära sig mer och även kan lära andra för det är svårt att hitta en tid att lära ut om man vill att tiden ska passa alla, men ett dokument kan man läsa när man vill. Jag har även funderat om jag ska skapa videoklipp där jag lär ut hur utrustning och program fungerar. 

Kommentarer

Skriv gärna en kommentar om du tycker att jag ska fortsätta eller avsluta något så jag får lite input från dig så det blir lättare att välja. 

Inga kommentarer: