24 juli 2016

Mat med vänner

Sovmorgon, redigering, skivskapande, hemsideuppdatering, klippning och vattning

När jag kom hem efter gårdagens bröllop och nätverksjobb så stannade jag vaken ett tag. Detta gjorde att jag kom i säng lite sent. Dock var det inget problem att somna, men jag vaknade under natten och klev upp, men kände att jag behövde sova fler timmar. Jag sover vidare och min väckare ringer. Jag beslutar mig då för att ligga kvar en stund i sängen före jag kliver upp och det gjorde jag för jag somnade igen, men som tur var så var det inte jag som skulle mixa ljudet idag så även om jag kom senare så fick jag ta del av budskapet. 

Efter mötet fick jag en skivbeställning och bad dem skriva en lapp i bokshoppen. Jag redigerade sedan budskapet från sommarmötet som var på Parken förra veckan. Jag hade sedan tre budskap att dela på hemsidan. Både förra veckans budskap, sommarmötet och dagens gudstjänst. Förutom detta så skapade jag även skivan som de hade beställt och fick där lite hjälp med att hämta skiva, lägga papper i skrivaren och hämta ett fodral. 


När allt detta var klart kunde jag åka och äta mat med mina vänner som snällt hade stannat kvar och väntat på mig. Vi åkte då till en plats som inte varit vän med min mage och jag misstänker att det beror på deras sallad så jag beslutade att inte beställa sallad även om det skulle varit gott, men för min mages skull så valde jag pizza för jag har för mig att de varit duktiga på pizza. 

Vi gick dock och hämtade lite sallad före vi fick maten. När vi sedan fick maten så satt vi och pratade och åt. Med andra ord så hade vi en härlig gemenskap tillsammans. 

Jag vill avsluta med att säga att personalen är jättetrevlig. Jag fick ett glatt och trevligt välkomnande när jag kom in och när jag skulle gå så pratade jag med två av dem som jobbade där och de undrade då om jag fortfarande jobbar på Mio och jag fick då berätta att jag nu studerar, men att jag kanske kommer tillbaka till Mio. Jag sa dock inte när. 


Efter jag hade ätit klart så åkte jag hem och hämtade hårklippningsmaskinen och åkte till Sidensjö där jag fick träffa Marcus och Sanna även om jag inte har någon bild på dem, men när de hade åkt så passade jag på att klippa mig. 



Min mor fick stå för finjusteringen bak i nacken då jag glömde den mindre rakapparaten som jag brukar använda. 

Efter det så åkte jag till Sara & Erics hus för att vattna blommorna och ställa soptunnorna på plats för hämtning om de inte själva skulle hinna med det. De är nämligen på väg tillbaka.  




Inga kommentarer: