23 juli 2016

Bröllop

Memtest på datorn, stearin på kavajen, vigsel och bröllop

Under natten körde jag memtest på min stationära dator bara för att se så att mina ramminnen fungerar som de ska. Inte för att jag haft några problem med dem, men de känns normala med tanke på testresultaten. 

När jag sedan beslutade mig för att byta om och göra mig klar för bröllop så blev jag påmind om den vigsel jag tidigare hjälpt till på. Jag fick då stearin på min kavaj och hade bara skrapat bort det jag lyckats få bort. 



Hur ska detta gå tänkte jag. Jag ringde min mor som var lite osäker, men gav mig något tips, men tyckte att jag skulle ta hjälp av Google. Så jag gjorde det och där fanns flera olika tips, men jag beslutade mig för att använda mig av handduk, kaffefilter och strykjärn. Jag hade rätt så låg effekt på strykjärnet och testade på en mindre synlig yta i starten och tänkte att det här är nog inte tillräckligt varmt och det lär inge ha hänt något, men när jag lyfter bort filtret så blev jag verkligen nöjd med resultatet och beslutar mig för att testa på de övriga platserna också. 


Här har du resultatet!


Jag hade ju fått reda på att det skulle vara lila ljus och lila vid borden och de ville även ha något blålila på Svedjeholmskyrkan så jag tänkte därför att min lilarandiga skjorta kunde passa. 



Även en lila slips!


Redo att åka iväg på bröllop



När jag var på plats så frågade de om jag kunde ändra till lila färg på belysningen och jag hämtade då upp mitt sparade program, men märker att en lampa ej förändrats och letar därför upp det och fixar till det. Jag frågar sedan om det blir bra och de var nöjda med resultatet. Jag såg sedan en till lampa som var fel färg, men den var inte riktigt där de skulle gå och där det skulle fotograferas så jag avvaktade lite med den och det kändes som det var för kort om tid för att fixa det, men vi fick vänta på bruden och strax före hon kom så hittade jag rätt lampa och kände mig så nöjd. Dock fick jag ställa in några andra lampor före då jag valt fel vid något tillfälle. Under vigseln så var jag med Chris och spelade in. Jag installerade även en skrivare på projektordatorn med tanke på att de önskade att kunna skriva ut ett schema på en skrivare. 





Jag gick ut en annan väg för att lämna lite utrustning i bilen och då fick jag se den här bilen som väntade på brudparet. 


 Jag åkte sedan vidare till Parken där jag skulle mixa på bröllopsfesten. 


När jag kom till Parken ville de ha hjälp att stänga för ett rum så att gästerna inte skulle gå in där. Där förvarades stolar och lite annat och med tanke på att jag inte utfört detta så ringde jag ett samtal även om detta och fick veta var jag kunde hitta ett verktyg som skulle användas. Före vi hittade det så försökte de styra väggarna ändå och det gick, men det blev inte så fint golv. Med verktyget till hjälp så var det lätt att flytta dem för då hängde väggarna på skenan och då gick det att styra dem till rätt plats för att sedan låsa fast dem. 


När det var gjort och jag testat ljudet så kommer brudparet från sin biltur. 


Sedan startade programmet och det börjades med mat. 


Programmet fortsatte sedan och här ser du en lek där bruden ska känna på några män som sitter på stolar och tanken är att hon ska lista ut vilken som är hennes man och det lyckades hon med. Dock tog jag ingen bild när alla fem var på plats. 


En annan lek var att de två och två skulle sätta kläder på en docka, men de fick bara använda en hand var och skulle samarbeta för att få det att fungera. 


Det blev sedan dags för tårta


Ännu en lek med samarbete. I den här leken skulle de bygga en stabil grund med klossar de fått. De skulle täcka en lapp som låg på bordet och efter det så skulle de bygga så högt som möjligt och den med det högsta skulle bli vinnare och det visade sig att båda stod även om de hoppade 3 gånger på golvet.  


När jag plockat ihop utrustningen och återställt väggarna så åkte jag till Gullänget och träffade Hemen som är här i Övik nu. Det var kul att få träffa honom, men jag fick även träffa tre andra för han hade nämligen pratat med mig om att hjälpa dem med internet för han hade köpt en router till dem, men behövde hjälp med att konfigurera den till dem. Jag gjorde rätt inställningar på den hoppas jag, men det fungerade inte så jag kopplade därför in mig direkt, men då fanns inget internet så nu har de förhoppningsvis rätt inställningar på routern, men behöver kontakta leverantören för att få meddelande om när de kan använda internet. 



Inga kommentarer: