02 augusti 2018

Bilen och Ingemar Olsson



Idag fick jag tips om att köpa rostskydd för att få ytan jämnare före man sprayar på lackfärg så jag och min far åkte och köpte det och sedan la jag på flera lager som jag sedan våtslipade. Jag fick även tips på hur jag kunde använda tejpen för att det inte ska bli så skarpa kanter där jag sprayar. Det tipset fick jag från en målare som heter Mikael. Jag åkte sedan på en konsert med Ingemar Olsson. Han var en man med humor och bra sångtexter.
Han pratade även om olika dialekter och jag har för mig att han sa något i stil med detta:
En del försöker hela tiden vara positiva. Här kommer ett exempel:
-De ordner sig!
Då kanske du säger:
-Tänk om det inte ordner sig.
Då kommer svaret:
-Då kvitter de!

För att rostskyddet ska härda så väntade jag till nästa dag före jag jobbade vidare med bilen.











Inga kommentarer: