03 augusti 2018

Våtslipning och klarlack



Idag lackade jag bilen, men trots att jag följde råden tyckte jag att man kunde se kanterna tydligt, men tänkte att det kanske går att rubba bort det för målaren hade sagt att man kan få bort en del av överlappet när man rubbar bilen. Hur som helst så kom Mikael på besök och hjälpte mig att lägga på klarlack som jag köpt. Jag hade nämligen testat på ett litet på två områden, men blev inte nöjd med resultatet. På det ena stället hade jag nog lagt på för tjockt lager, men det var för att det inte kändes som ytan blev blank, men när Mikael sprayade blev det bättre. Han korslackade precis som det står på förpackningen, men la inte på så tjockt lager. När färgen sedan började bli lite klibbig la han på ett nytt lager och efter det lät vi lacken torka.

Jag kollade även upp vad jag har för diameter på min polermaskin och hjälpte min far med parabolen.








Inga kommentarer: