11 februari 2018

Lödning av instrumentkabel och projektorproblem

Idag började jag morgonen med att göra mig klar för att åka in till Svedjeholmskyrkan och mixa ljudet, men före det så
hämtade jag upp personen som ville åka in med mig till gudstjänsten. När jag var på plats så fick jag även hjälpa till att felsöka problemet med projektorn och löda om en instrumentkabel. Problemet med projektorn visas på bilderna nedanför. Någon hade nämligen kopplat in datorn till fel projektor och därför fick vi ingen bild från datorn till de nya projektorerna, men när jag kopplade kabeln rätt så fungerade det igen. 


Vi har haft problem med några trådlösa mickar, så jag testade därför en annan mick idag och jag tror att den micken klarade sig bra, men jag vet inte om det var en tillfällighet eller om det kan vara micken eller mottagaren som är problemet. Nog snackat om det. 
Jag pratade även med personen som skapat den nya hemsidan för Svedjeholmskyrkan och vi lyckades idag få till så att kalendern visas på rätt sätt. Med andra ord så är en Google-kalender kopplad till den. När vi hade snackat färdigt om hemsidan, så redigerade jag dagens budskap och förberedde för radiosändningen. Lite senare skjutsar jag hem personen som åkt in med mig. Efter det så åker jag tillbaka till Svedjeholmskyrkan och tar med mig datorn för att testa att stoppa i en egen hårddisk i den för att se om det är hårddisken som orsakar våra inspelningsproblem.  Jag tog med mig den datorn hem till mina föräldrar och där kollade jag på Modo-matchen där Modo vann. Efter matchen så jobbade jag med datorn genom att koppla in hårddisken och installera operativsystemet på den. Nu återstår bara att flytta över filer, installera drivrutiner och program. Jag har även uppdaterat min blogg. 
Nu är det dags för mig att åka till Svedjeholmskyrkan och återställa några förändringar som jag gjorde tidigare.
Nu är jag hemma i lägenheten igen. Sov gott och hoppas du får en bra vecka!

Inga kommentarer: