06 januari 2018

Är det bara att bära ut det man vill köpa?

Är det bara att bära ut det man vill köpa på fyndavdelningen?...

Hockey


Jag kan börja med att avslöja att jag stängde av väckaren 02:00 när den ringde och jag sov vidare.

Jobb

På morgonen fick jag ett samtal från en arbetskompis som frågade om butiken öppnar 11 vilket jag då bekräftade. Vanligtvis öppnar vi 10 på lördagar. Lite senare så frågar en kund efter skruvar till ett bord då det saknades några. Kunden skulle åka till fjälls, så jag plockade därför skruvar från ett bord i butiken. Normalt så gör vi en reklamation om något saknas och ibland skickar leverantören då det som saknas hem till kunden. Jag letade därefter på lagret efter liknande skruvar och passade då på att sortera lite bättre i några lådor.
Som du förstår så delar jag bara lite av min dag.
Jag fick sedan hjälpa till i kassan och fick då en kund som frågade efter fler muggar, så jag gick för att se om jag skulle kunna hitta fler av samma sort och fick då flera frågor under tiden som jag skulle leta efter dem. En fråga var:
-Får man köpa utställningsexemplaret på lampan som står i butiken.
Jag sa då att det beror på om den går att beställa och om det går att beställa en ny, så vill vi ha kvar utställningsexemplaret, men kolla i kassan.
Här kommer nästa fråga:
-Är det bara att bära ut det man vill köpa från fyndavdelningen?
Jag sa då att om det är något stort så kan man ta med sig prislappen så kan vi hjälpas åt att bära ut det senare. Det visade sig då att det inte fanns någon prislapp och jag tyckte då att det kändes märkligare med tanke på att de inte sett prislappen, men jag sa att jag kunde ta en bild för att undersöka om någon kollega kände till det. När jag kom fram till kassan så fick jag höra att prislappen fanns där, så jag lämnade den till kunden så de kunde ställa sig i kön för att få hjälp.

Torkarblad

När jag hade slutat på jobbet så såg jag en arbetskompis som stod med bilen en liten bit från parkeringen och det visade sig då att torkarbladet gått sönder, så jag stannade och hjälpte till att öppna bagageluckan där det fanns ett torkarblad som jag hjälpte till att montera.

Spelade in videoklipp

När jag sedan var hemma i min lägenhet så spelade jag in några videoklipp, lagade mat och försökte få tag på en ny ljudtekniker med tanke på att den som står på schemat hade huvudvärk och jag jobbar. Jag fick även höra en glädjande nyhet som jag väljer att inte dela med mig av här. Jag avslutade med en promenad där jag lyssnade på ett podcastavsnitt.


Inga kommentarer: