05 januari 2018

Asia Thai Palace på lunchen

Idag har jag jobbat med en fåtölj, etikettskrivare...
men även gjort en del annat.

Jobb

Dagen började med att jag åkte till jobbet och det jag delar idag är att jag på lunchen passade på att skicka iväg CD-spelaren som jag emballerade igår och idag fick den en kartong till kartongen med extra skydd för att klara transporten bättre. 

På Lunchen bjöd jag Mario på mat. 


Nya etiketter

Jag fick även testa några nya klisteretiketter som Tomas köpt in och jag skapade då en egen etikettmall som jag testade, men jag fick inte ut utskriften på rätt sätt, men när jag snackade med dem på supporten så tipsade de mig om att öppna upp etiketten som en pdf och då fick jag ut etiketten på rätt sätt, men det vore bra om det gick att skriva ut dem direkt till skrivaren, men det gick inte, men det viktigaste var att jag fick ut etiketterna i rätt storlek vilket jag hade fixat via etikettmallen som jag skapade. 

Problem med fåtölj

Vi hade en kund som hade problem med sin fåtölj och vi hade nu fått en ny fjärrkontroll som vi testade att koppla till butikens fåtölj för att ta reda på hur vi får fjärrkontrollen att styra fåtöljen i butiken. När vi tagit reda på det så kunde vi använda den nya och kunde därefter återställa så att fjärrkontrollen i butiken gick att använda. Den som skickats ska vi nämligen testa hos kunden någon gång framöver. 

Problem med lastbilsterminalen

Senare ringde jag om en terminal som vi har problem med och fick då höra att vi inte kan göra något för att få ordning på den. När jag sa vad som stod på displayen så sa de att de kommer att skicka en ny terminal till oss och att vi får skicka tillbaka den gamla. 

Utlastning

Jag lastade även ut varor till kunder och en kund kom tillbaka med släpvagnen och sa att det saknades ben till deras 6 stolar och jag sa då att det låter lite märkligt, men vi kan kolla i en annan kartong som vi har på lagret för jag ville försäkra mig om var de fanns och jag kunde då konstatera att de fanns under sitsen där de gömt dem, så jag öppnade på undersidan av sitsen och visade kunden att det fanns i kartongen som vi hade på lagret. Kunden ringde då hem och fick höra att de fanns, så han bad om ursäkt. 
Jag kan förstå att man lätt kan tänka att ben och beslag saknas för de var rätt så dolda och när man köper nya stolar så är man nog försiktig med att öppna så mycket när man tänker att något saknas. Det kändes bra att det inte saknades något!

CD-spelaren fungerar ibland

Efter jobbet så åkte jag till kyrkan och där jobbade jag vidare med CD-spelaren inte ville fungera nu trots att den fungerade igår, så jag skruvade i den igen och fick tillslut igång den, men man behöver veta vad man ska göra för att få skivan att stanna kvar. Det fungerar nog som en tillfällig lösning tills vi hittat en ersättningsspelare. 

Teknik

När jag sedan kom hem så passade jag på att spela in 2 nya videoklipp till kanalen teknik, så jag får se om jag delar något där snart. 

Sova eller se hockey?

Nu ska jag sova och eventuellt kliva upp för att kolla på hockey. Hur det blev får du veta imorgon. 

Inga kommentarer: