28 juli 2016

Hallon

Bärplockning, gitarr & cykling

Idag startade jag min morgon med en blåbärstallrik. Fler blåbär än så fick jag inte ihop igår.


När jag hade ätit upp dem och lite annat till frukost så spelade jag lite gitarr, men sedan blev det en till tur till bärskogarna. Idag fick jag full pott. Jag fyllde en hink med hallon och en blåbärsplockare. Detta under samma tur. Det blev både motion och goda bär. Jag såg även några hjortron och smultron, men valde den här gången att plocka hallon och blåbär. 







När jag sedan kom tillbaka så rensade jag och min mor alla bär som jag hade plockat och jag åt sedan en blåbärstallrik igen och resten av bären lämnade jag till min mor och far. 



Min mor har nämligen ont i ryggen och för er som känner min far så vet ni hur ont han har. Jag vet att de båda gärna plockar, men i år skulle det vara extra svårt för dem. Nu har de några bär. 

Det regnade lite före jag startade min cykeltur tillbaka till stan. Med tanke på hur osäkert vädret såg ut att vara så cyklade jag först långärmat, men i Själevad så tittade solen fram igen och jag kände mig så varm att jag fick ta av mig den långärmade tröjan. Jag valde den här gången att cykla via Själevad till stan och cyklade sedan förbi affären före jag kom hem till min lägenhet. 





Inga kommentarer: