27 juli 2016

Cykling

Morgonpromenad, nätverk, cykel, bär & katt


Idag började jag min dag med en morgonpromenad efter att ha slängt in tvätten. 



Därefter så ringde Hemen och frågade om jag kunde hjälpa till att felsöka internet i en lägenhet i Gullänget. Jag hade tidigare gjort det, men ej fått det att fungera. Nu hade han ringt upp både Övik Energi och Bahnhof så jag åkte dit för att felsöka, men lyckades inte den här gången så nu har vi gjort en felanmälan. Jag hoppas att de hittar felet snabbt så hyresgästen slipper vänta så länge. 



Efter det så blev det en promenad till bensinstationen för att fylla på luft i mina cykeldäck och när det var gjort så skulle jag försöka se om jag kunde hitta någon bra cykelväg mellan Örnsköldsvik och Sidensjö så jag beslutade mig för att cykla mot Domsjö, men tänkte ta en genväg, dock genade jag inte via slussen utan cyklade den väg som jag vanligtvis åker när jag åker till Svedjeholmskyrkan med bil. 








Efter det så fanns det inte så många vägar att välja på så det fick helt enkelt bli den vanliga vägen och tillslut kom jag fram till Snippersjön och där stannade jag och badade. 



Efter badet cyklade jag till mor och far. 


Jag åt mat och gick sedan en tur i skogen för att se om jag kunde hitta några bär och några hittade jag, men det var så sent att jag beslutade mig för att gå tillbaka och sova hos mor och far. 





När vi hade ätit kvällsmat så såg vi en katt som snabbt sprang iväg och när jag sedan kollade så hade den gömt sig under altanen på baksidan. Vem som är ägare till katten har jag ingen aning om. 



Inga kommentarer: