08 maj 2017

Övar jag för lite?


Ännu en återblick från min dagboksblogg. Det är så lätt att jämföra sig med andra och på så sätt trycka ner sig själv och känna sig dålig. Andra tycks hinna med mycket mer och ser ut att ha de roligare. 

2017:
Nu spelar jag inte längre i kyrkan med tanke på att ljudet tagit upp stor del av min tid, men även jobb och en hel del annat. När jag känner att jag har tid och möjlighet så spelar jag och sjunger, men jag önskar att jag hade möjlighet att göra det oftare. Dock känns det som det är så mycket annat som tar upp min tid.
2015:
Tankarna kommer fortfarande tillbaka, men än så länge så är jag med och spelar.
2011:
Jag snackade med en kompis om mina framtidsplaner. Jag har många gånger funderat fram och tillbaka och kände att det var dax att välja om jag ska fortsätta spela gitarr i kyrkan eller inte. Det är roligt att spela där, men dagen då vi har övningar så är det svårt att hinna i tid och jag känner att jag tar mig för lite tid till att öva.

Inga kommentarer: