09 maj 2017

Mina tankar från 2011 och mina tankar nu


Jag tänker och analyserar ofta saker och här kommer några tankar från 2011 & 2015 och hur jag kände då. 

Jobbet

Jag känner mig ofta otillräcklig på jobbet. Jag gör mitt bästa, men ibland känns det som det inte duger ändå, så ibland jobbar jag över eller tar med mig jobbet hem. Många gånger beror det nog på att jag själv inte är nöjd för att jag sätter för stora mål för man vill hela tiden bli bättre och hinna med mer.

När jag både på jobbet och privat känt att jag haft mycket har jag därför ibland funderat på olika alternativ. Detta gör att jag ibland funderar på att söka andra jobb eller studera. 2011 sökte jag olika jobb, men beslutade mig för att fortsätta jobba på Mio. Skulle jag hitta ett nytt jobb eller bra studier, så skulle det bli en nystart för mig. Jag har även sökt jobb och studier efter 2011, men jobbar fortfarande kvar på Mio.

2017: Jag kan fortfarande känna att jag inte hinner med det jag ska, men ska försöka undvika att ta med mig jobbet hem även om jag redan gjort det några gånger.

Ledarsamling 

Jag var även på en ledarsamling 2011 och då kom det fram en del positiva och negativa saker.

Spela gitarr?

När det gäller gitarrspelande så var jag osäker 2011. Jag har både testat att spela och inte spela i församlingen. Jag tycker att det är kul att spela, men anledningen till att jag slutade var att jag var ansvarig för ljudet och vi var inte så många ljudtekniker så jag hoppade ofta in och mixade och för att då få någon tid för vila så slutade jag att spela ett tag, men jag vet inte om det var rätt att säga ifrån sig det man tycker är roligt även om jag inte slutade helt. Jag spelade ju hemma ändå. Jag kommer ihåg att jag när jag hade slutat att spela blev erbjuden att spela på unga vuxna och jag började sedan att öva igen även om det var svårt att hitta någon passande tid med tanke på att jag jobbar länge på kvällarna, men de försökte anpassa tiden så det skulle passa både för mig och för dem och det är jag mycket tacksam över.

När ledarsamlingen var slut (2011) så åkte jag hem och lyssnade på en upplyftande predikan

Problemet är åtgärdat

Genom tiderna så har vi haft lite olika problem, med ljudet men det har hela tiden blivit bättre och vi lär av våra misstag och det har ibland slutat ljudtekniker, men nu har vi några nya som lärt upp sig och några som vill lära sig att mixa så det känns jättebra.

2017: Jag tror att vi tillsammans blir bättre och bättre på ljud och jag hoppas att fler ska visa sitt intresse för att vilja mixa ljud.

Här får du ta del av lite av det jag gillade i den predikan som jag lyssnade på:
* Gud vill att de drömmar du har ska ske
* Dina drömmar ska bli uppfyllda
* Gud är intresserad av dig och vad du vill
* Man ska hålla på med det man tycker om (det man brinner för)
* Låt inte gamla bromsklossar vara hinder för Gud
* Att vara mamma för dina barn är nog för Gud

Inga kommentarer: