28 juni 2016

Varför dricka alkohol och skära sig i armarna?

Detta inlägg är från 2012-07-23

Idag såg jag en som jobbade på ett ställe där man ska försöka kasta in bollar i ett mål. Det är en gubbe som åker fram och tillbaka framför hela tiden och man ska träffa den. Nog om det. Personen som stod där såg i alla fall väldigt trött ut. Jag tyckte därför synd om henne som var tvungen att stå där.

När jag sedan såg på hennes arm att hon skurit sig, så tyckte jag ännu mer synd om henne. Varför ska det behöva vara så att en del inte är nöjda med sin kropp/sitt liv så att de skär sig själva? Jag önskar att alla fick ha det bra.


Jag tycker att poliserna har gjort ett riktigt bra jobb på hamnfesten. Jag tycker att det har varit lugnt där. Det var dock många som drack alkohol. Det kunde man känna när man gick runt. Det luktade så mycket alkohol där. Jag förstår inte varför man ska dricka alkohol. Förmodligen gör de flesta det för att de vill vara som alla andra, men dagen efter så önskar de att de inte druckit alls.

Nu till mina funderingar:
Varför dricker du alkohol?
Varför skär du dig i armarna?

Inga kommentarer: