26 september 2015

Nytt & Nya vägar


2010 så var jag på en bön och lovsångskväll och har en del minnen från den kvällen. 

Under bönen och lovsången så fick jag ett ord från en person som förmodligen fick det av Gud.
Hon upplevde att hon skulle säga nytt till mig. Hon fick flera gånger höra nytt. Nytt och nya vägar.

Jag beslutade mig då för att studera bibelställen om nytt.
Jag tror att det här är början på något nytt för mig.

Kanske är det att jag ska läsa mer i bibeln föra att lära känna Gud mer. Jag tror även att det är något jag måste lägga bort så jag kan komma närmare Gud och få mer tid för honom. Sen tror jag absolut att det är Gud som vill säga att han har en plan och en väg för mig.

Jag har funderat på eget företag, söka nytt jobb eller studera. Det är nog det som är Nya vägar.

Jag hoppas bara att jag kan få svar på vilken väg som är rätt.

Jag upplever även att han vill att jag skriver nya sånger. Kanske även att jag törs sjunga utan att titta runt hela tiden för att se om de gillar min röst eller inte.

Jag upplevde att det var så lätt att be under kvällen och jag hoppas att det kommer att fortsätta så och att jag känner att jag törs be högt ibland och att jag vågar be för personer också. Just nu ber jag oftast tyst om jag inte är själv. I hemgruppen brukar jag be högt ibland.

Det här var 2010 och saker har förändrats, men det är kul att gå tillbaka och läsa om det här.

Jag undrar vad som menades med nytt och nya vägar.

Vad tror du?

Inga kommentarer: