08 augusti 2015

Räknas inte mitt nej?


2011 funderade jag på om jag skulle sända radio eller ej. Det är viktigt att vara tydlig med svaren. Oavsett om det är ett ja eller nej. Jag är osäker på vilket datum det var, men det spelar inte så stor roll.



Fundering:
Räknas inte mitt nej?
Jag har sagt ifrån mig radioansvaret och Josef har tagit över, men kunde inte idag. Vi var medvetna om det tidigare och jag meddelade pastorn att jag sagt nej. Då fick jag svaret:
-Vi kan väl hålla det under uppsikt och försöka hitta nån som kan ta det och annars får vi byta med någon annan som brukar sända eller endast spela musik. Nu idag när det väl gällde så blev jag tillfrågad ändå, så nu sa jag ett tydligt NEJ. Inte för den här gången, men nästa gång för att de inte hela tiden ska kunna räkna med mig. Jag ställer alltid upp annars och har gjort det länge för att jag har så svårt att säga nej, men det blir tillslut för mycket. Därför sa jag att jag kunde sända ikväll, men nästa gång kan jag inte.

Det var nu ett tag sedan det här inlägget skrevs så jag passar på att meddela att vi för tillfället turas om att sända gudstjänsterna på söndagarna, men när det gäller morgonandakterna och förbönsprogrammen saknar vi fortfarande någon som kan sända.

Inga kommentarer: