04 maj 2018

Tutorials, utbilning och usb-inspelning

Idag har stora delar av dagen gått ut på att
kolla på videoklipp för att lära mig mer om den nya mixern. Vi hade även en träff där jag lärde ut hur den nya mixern fungerar.

När utbildningen var avslutad, så jobbade jag vidare. Jag testade ett usb-minne jag köpt och det fungerade bra till inspelning. Både som multitrack eller som stereoinspelning. När jag sedan packade upp ljuddatorn och skulle spela in så inser jag att det inte finns något internet. Först installerade jag operativsystemet som fanns på den. Efter det åkte jag hem och hämtade ett trådlöst nätverkskort. Därefter åkte jag tillbaka och installerade drivrutiner och program och gjorde en testinspelning.

Jag sparade alla inspelningar på usb-minnet som jag tog med mig hem för att lyssna av inspelningarna för att det brusade så mycket när jag lyssnade på dem i systemet på Nya Parken. Det blev en ny dag och jag kunde konstatera att det även var för mycket brus på inspelningen, så det behöver åtgärdas framöver.


Inga kommentarer: