06 maj 2018

Mixade ljudet med de nya högtalarna och den nya mixern

Idag har jag varit på Nya Parken
nästan hela dagen. Det började med att jag jobbade med delningsfiltret för att se om jag skulle kunna få till en bättre inspelningssignal. Förutom det så kopplade jag in mickar, testade ljudet till projektorn, testade ljudet i lokalen och testade mickarna. Jag använde även några multitracks. Efter det så stoppade jag i mig lite mat och bytte om.

När jag var ombytt och klar så åkte jag tillbaka till Nya Parken och mixade ljudet. Jag fick då mixa pingstbrass och Samuel Ljungbladh, så nu har vi fått testa mixern på riktigt.

När det var slut så rensade vi på scenen för de ska nämligen lägga en matta på den under nästa vecka. Jag märkte upp några ljudkablar och la ner några i vår case.

Jag har även lyssnat av dagens inspelning och nu är det inte något brus, men signalen känns lite för låg. Inspelningen blev bättre när jag sänkt så mycket som det går via delningsfiltret, men problemet är att jag ändå måste mixa så högt för att få en bra signal på inspelningen. Jag tror därför att vi eventuellt behöver sänka volymen även på högtalarna.

Jag har även uppdaterat den här bloggen. Det var ett antal dagar som jag inte tagit mig tid att uppdatera tidigare, men nu är jag åter igen på rätt dag.



Inga kommentarer: