14 mars 2018

Promenad, mixerbord och innebandy

Idag har jag varit ledig och på min lediga dag har jag tvättat kläder, promenerat i det vackra vädret
, jobbat med Ubuntu-Server, skruvat i mixerbordet, testat mixerbordet och spelat innebandy.



Jag delar en bild från min promenad och en bild på mixerbordet som visar säkringarna som jag satt på fel plats efter jag hade testat dem. När de placerades på rätt plats, så fungerade mixerbordet igen.



Jag fick även ta reda på om det gick att säga upp avtalet med en leverantör som vi använder för att visa en hemsida. Tanken är att övergå till en ny hemsida och då plocka bort den gamla, men det var tyvärr inte möjligt, så vi ska fundera på om vi kan behålla en del och på så sätt få ner priset lite. Angående Ubuntu-Server så installerade jag det på en dator istället för att använda VirtualBox för att se om jag kan använda den för att visa den gamla hemsidan om vi väljer att plocka bort den offentligt. Jag lyckades med det, men har några budskap att föra över till den före jag känner mig klar med den. Förutom det så delade jag även några funderingar angående ljudinvesteringar.

Inga kommentarer: