07 februari 2018

Snö från taket och övertid

Om det inte snöar från himlen, så snöar det från taket,
så idag fick vi skotta bort en del snö för att lyckas med leveranser och för att kunderna skulle få möjlighet att låna släpvagnar och för att de skulle kunna hämta möbler. Endast en av de som jobbade idag ställde bilen på personalparkeringen. Jag valde att placera min på en annan plats med tanke på hur mycket snö det var på min bil igår. Jag delar även en bild till som visar hur mycket snö det var när vi skulle öppna dörren där vi lastar ut varor.



Idag jobbade jag över för att kunna skapa plats för godset inför morgondagen, men jag hoppade även ner i en kartong med frigolit för att få plats för mer i den, men då fick jag en hel del frigolit innanför byxorna, så jag fick jobba ett tag med att få bort det, men jag städade även upp efter mig på golvet. På bilden visas ytan som ska användas för att ta emot gods. Ytan som jag lite senare städade upp helt.
Jag har även hjälpt till att leta beslag till en soffa som hade hämtats tidigare. Där hade leverantören missat att skicka med dem.

Undersökning

När klockan sedan blev 19, så gick jag ut till lunchrummet och stoppade i mig mat och svarade på några frågor om radiolyssnande via telefon.

Innebandy

Jag hade planerat att jag skulle spela innebandy efter jag slutat på jobbet, men när jag skulle larma och låsa, så startar larmet, så jag tvingas då ringa och återkalla det före jag åker vidare och spelar innebandy.

Tillbaka till jobbet

Efter innebandyn åker jag tillbaka till jobbet och förbereder för morgondagen för att vara snäll med min arbetskompis som börjar tidigare för att ta emot godset. Man för försöka utnyttja de platser som finns för att få några fria ytor kvar.


Inga kommentarer: