22 februari 2018

Mycket gods och övertid

Även idag blev det en lång arbetsdag för att vi fått så mycket gods
och det tar så lång tid att söka upp artiklarna på våra följesedlar med tanke på att det är så konstig ordning på dem. När klockan blev 19 så stängde vi butiken, men jag och en arbetskompis räknade då de varor som vi inte markerat för att se om kolliantalet var rätt för att vi har möjlighet att rapportera in det vi saknar om vi upptäcker felet före 20:00. När vi hade räknat och kontrollerat, så åkte min arbetskollega hem och jag stannade då kvar och markerade artiklarna, men de sista markerade jag med hjälp av en lista jag skrivit ut i bokstavsordning. Det blev då lättare att hitta artiklarna direkt och jag kontrollerade dem därefter på de sedlar vi använt tidigare för att se om vi fått alla artiklar och som tur var så saknades inget från de följesedlarna, så jag la därför in varorna, men med tanke på att klockan blev 22, så skickade jag inte ut något meddelande till någon kund utan lämnade den uppgiften till de som skulle jobba nästa dag. Jag lämnade även ett papper med information för att jag inte fick tag på min arbetskollega vid den tiden. Bilden visar hur många följesedlar vi var tvungna att kontrollera. 

Inga kommentarer: