23 februari 2018

Jobbade på min lediga dag

Idag har jag varit ledig, men ändå inte. Jag har nämligen jobbat en del hemifrån.
Jag satt och skapade några mallar för att jag fått flera frågor som gjort att jag fått mindre tid till saker jag själv vill hinna med för att jag måste förklara en del och jag beslutade därför mig för att skapa några nya mallar så att de själva ska kunna lära sig via mallarna även om jag hjälper dem om de behöver hjälp.

Under tiden som jag jobbade med dem, så fick jag flera samtal med frågor på min lediga dag. Vid flera tillfällen ringde de och ställde frågor om saker de gjort av misstag och eftersom jag var inloggad hemifrån så besvarade jag deras frågor och hjälpa dem. En gång hade de återrapporterat en order trots att artikeln ej blivit hämtat. Vid ett annat tillfälle funderade de på ett svar som vi fått från en leverantör som jag kunde leta fram i min mejlinkorg. Under ett annat tillfälle hade de lagt in en artikel som vi ej fått till lagret.

Jag har även försökt rädda några inspelningar som jag spelade in i söndags. Jag hade nämligen inte sparat dem men räknade med att de skulle finnas kvar i datorn med tanke på att jag inte stängt ner programmet, men tyvärr gick inte de inspelningarna att rädda, men vi hade kvar den som var från gudstjänsten och även de som spelats in tidigare år. Imorgon ska jag nog lägga upp dem på Soundcloud.

Jag jobbade även vidare med inspelningar om Ubuntu Server och gjorde nya tester för att kunna göra nya inspelningar. Jag fick även huvudvärk och var då tvungen att lägga mig i sängen och vila och när jag vaknade så ringer de från kyrkan och har en fundering angående ljudet. De sökte en ljudkabel och jag fick informera om var de kunde hitta den och fick därefter tala med ljudteknikern för att hjälpa honom att kontrollera så att de skulle få signal på den kanalen. Lite senare ringer de från kyrkan och har en fundering angående ljuset som jag då besvarar. Det här får räcka för det här inlägget. Den här dagen har jag inte heller skrivit upp min arbetstid även om det tog flera timmar att jobba med mallarna.


Inga kommentarer: