27 februari 2018

Du kan jobba längre för du är ledig imorgon

Idag blev det en lång dag. Först började vi med morgonmöte
där jag informerade om mallarna jag skapat, men vi delade även annan information. Jag visade därefter hur de kan använda mallarna och vi skrev ut några för att underlätta arbetet. Efter det så jobbar jag vidare på lagret och när de andra på lagret slutar 18:00, så säger en till mig att du kan jobba till 19 för du är ledig imorgon. Det var inget konstigt med det för jag var schemalagd till 19, men efter det så personen även:
-Då kan du passa på att använda snapchat vilket jag inte brukar använda på jobbet om jag inte har lunch.

Jag gissar att han sa det för att han ville skoja med mig, men jag tog illa upp för den kommentaren och beslutade mig för att jobba över för att skapa mer plats för dem och stuva undan godset även om jag kände lite för att bara lämna kvar det till dem med tanke på att jag skulle vara ledig dagen efter, men jag jobbade istället över till 20:30 och fick undan godset.

När jag fick höra kommentaren om den sista timmen så sa jag att jag skulle kunna sätta upp en webbkamera, så att han skulle kunna se allt jag gör på lagret.

När man gör allt man kan och får höra liknande kommentarer så undrar man om man är på rätt plats. Speciellt när man ser att andra håller på med mobiler, dricker kaffe eller tar fikaraster. Det är mycket ovanligt att jag tar fikaraster. Oftast hoppar jag över dem även om de dras från min lön, men jag känner att jag inte hinner med det jag vill och även om jag hoppar över fika så kommer jag inte ikapp.

Jag kan även informera att en arbetskompis som jobbat i butiken kom ut på lagret när de stängde butiken och undrade vad jag gjorde, så jag förklarade då det jag delat här ovanför och hon tyckte då att jag kunde åka hem med tanke på allt jag då gjort. Jag sa då att jag ville jobba vidare för att visa tydligare på hur mycket jag fått undan.

Bilderna nedanför visar ytan jag frigjort och mängderna av gods som vi fått.






Inga kommentarer: