18 januari 2018

Bjöd på mat och gjorde nya försök

Idag började jag dagen med att ta hand om godset...

, men tog även med mig en kabel för att använda till en hårddisk som tillhör en dator som inte går att starta. Jag tog med mig den för att min arbetskompis skulle få möjlighet att föra över filer som de behöver använda som fanns på datorn som inte vill starta. När jag hade överlämnat hårddisken och kabeln, så jobbade jag vidare med godset och lite senare var det dags för lunch. Vanligtvis är det något som kallas för "Mario-dagen" på torsdagar och det betyder att vi äter lunch tillsammans med Mario. Jag tycker att det är bra att ha en dag i veckan då man äter och snackar med varandra. Vi brukar ofta bjuda varandra och idag var det jag som bjöd Mario, men vi hade även kollat om det var några fler som ville följa med oss och äta, så vi fyllde en bil och åkte till Richard sångkock och jag bjöd även två till på mat. När vi sedan kom tillbaka så jobbade jag vidare med godset, men det blev även övertid idag för att vi har en del uppgifter som måste göras före 20:00 när vi får gods.

Svedjeholmskyrkan

När jag hade avslutat dagen på jobbet, så tog jag bilen till Svedjeholmskyrkan där jag flyttade över några dokument från en användare till en annan på en dator. Det beror på att vissa register ska finnas på en egen användare för att inte vem som helst ska ha tillgång till dem.

Nya försök i Sidensjö

När jag hade flyttat dokumenten på Svedjeholmskyrkan, så åkte jag till Sidensjö och jobbade vidare med det trådlösa nätverket och gjorde nya tester.
Här nedanför visar jag ett testresultat:

Förra gången hann jag inte testa ut det tillräckligt, men den här gången fick jag mer tid på mig att testa ut de olika enheterna och idag testade jag även att använda en Apple-TV och den fungerade riktigt bra för att visa hockey. Dels för att det är lätt för min far att använda fjärrkontrollen, men även för att den har nätverkskabel vilket gör att bilden hänger med mycket bättre, men även annat i sig som gör att helheten blir mycket stabilare och bättre.

Hemma

När jag kom hem till min lägenhet, så installerade jag Kodi på min gamla raspberry pi dator för att se om jag använda den i Sidensjö nån gång framöver.
Klockan blev rätt så mycket, så jag letade upp sängen.

Inga kommentarer: