08 mars 2017

Vägarbete


Jag tänkte dela en dröm som jag drömde för ett tag sedan.

Vägarbete:
Jag är osäker på om jag var anställd eller om jag endast ville träffa chefen för att stå upp för sanningen. 

Här kommer drömmen:
Jag körde på en väg där man jobbade med att bygga om vägen och jag ser hur de som jobbar med vägen förstör den istället för att laga den och göra den bättre.
Jag vet att de nyligen fått en ny chef med tanke på att jag känner den nya chefen. När jag åker för att prata med den nya chefen, så visar det sig att den tidigare chefen är där också och han försöker säga att de anställda var nöjda med honom.

Senare dyker de anställda upp för att träffa den nya chefen och det känns som de känner på sig att jag tänker berätta vad de gjort med vägen, så de lämnar gåvor och säger fina ord när jag är på väg att berätta vad de gjort.

Jag misstänker att de tänkt skylla ifrån sig på bilisterna för att klara sig. Min uppfattning är att de inte var helt nöjda med jobbet de utfört och inte heller nöjda att bilar får köra där och att de har så kort tid på sig att fixa vägen. 

När jag väl fick möjlighet att tala med chefen, så börjar jag tala om ärlighet och jag ser hur oroliga de anställda blir. De blir oroliga att jag ska berätta för chefen och jag blir rädd för dem att de ska göra något mot mig för de är ju fler än mig, men jag ville stå upp för sanningen...

Jag fick inte reda på fortsättningen, men jag tror att jag fick en hel del av dem att tänka om.

Jag kom att tänka på en person när jag tänker tillbaka på den här drömmen, så jag kommer nog att kontakta den personen ganska så snart. 

Inga kommentarer: