12 mars 2017

Tack för att ni tar hand om ljudet!


Jag kan inte låta bli att dela ett inlägg om det här. Jag vet att jag varit dålig på att uppdatera nu på slutet, så jag har nu delat med mig av några drömmar, men det här är ingen dröm även om man skulle kunna tro det.

Igår pratade jag om hur vi kan underlätta för ljudteknikerna och det var ett samtal som slutade positivt.

De senaste veckorna har jag på olika sätt fått höra hur mycket de uppskattar att jag hjälper till med ljudet. Jag har även fått höra flera gånger att de tycker att det är bra ljud och det är kul. Många gånger får man kanske höra klagomål när man är ljudtekniker, men jag brukar då tänka att om det inte är så många så är nog de flesta nöjda. De som inte säger något är förmodligen nöjda och är de riktigt nöjda så brukar man få bekräftelse på det. Så kan det vara många gånger. Vi säger till när något inte är som det ska, men vi är inte lika duktiga på att meddela när något är bra. Jag försöker själv att bli bättre på att uppmuntra.

20170312_135411.jpgIdag åkte jag in lite tidigare för att hjälpa till, så jag ändrade bl.a. på ljusinställningen och gav lite tips på hur jag brukar göra när jag mixar ljud.

TACK!
Efter gudstjänsten så fikade jag och pratade med några vänner och när jag sedan går in för att redigera, så har dagens ljudtekniker hunnit dit före mig och frågar mig om jag vet med som lagt en godispåse och ett vykort på mixerbordet, men jag har ingen aning. Om man läser på kortet så ser man att det inte står vem som lämnat det. Jag frågade två personer, men de hade inte någon aning om detta. Jag valde därför att dela det på Instagram för att visa min tacksamhet. Jag tycker att det var en glad överraskning och jag har även delat det med ljudteknikerna.

Anledningen till att jag delar det här är att den eller de som gjort detta ska få möjlighet att läsa om det och för att tipsa om hur ord och gåvor kan förändra saker till det bättre.

Förmodligen är det någon av de som vi som ljudtekniker brukar mixa. Jag vet inte säkert vem eller vilka, men tror att jag kan veta vem eller vilka som är skyldiga.

En annan sak som gjorde att det kändes som en dröm var att jag idag fick hjälp med redigeringen. Dagens ljudtekniker redigerade budskapet och jag hjälpte till genom att svara på några frågor under redigeringen. När vi hjälps åt så blir det lättare för alla. Jag plockade t.ex. undan några mickar under tiden som budskapet redigerades. Lite senare kunde jag lägga upp sändningstiden för radiosändningen och dela budskapet på hemsidan. 

Nu avslutar jag inlägget och önskar dig en trevlig vecka!

Inga kommentarer: