14 januari 2017

Tänkvärt


Tiden är livets mynt. Det är det enda mynt du har och bara du kan bestämma hur det ska spenderas. Var försiktig så att inte andra gör av med det åt dig. Carl Sandburg 

Dina barn har större glädje av din närvaro än av dina presenter Jesse Jackson 

Du kan göra vad som helst, men du kan inte göra allt. Anonym 

Den finaste kärleksgåvan är inte diamanter, rosor eller choklad. Det är fokuserad uppmärksamhet. 
Kärleken koncentrerar sig så starkt på den andra att du i stunden blir glömsk av dig själv. Uppmärksamheten säger: Jag värdesätter dig så mycket att jag ger dig min mest värdefulla tillgång - min egen tid. Rick Warren, Leva med mål och mening 

Vi måste vara beredda att släppa det liv vi väntat oss, så att vi kan få det liv som väntar oss. Joseph Campbell 

Tillåt mig hjälpa dig så du inte drunknar sade apan och satte fisken högt uppe i trädet Alan Watts.

Har du något att tillägga?

Inga kommentarer: