12 augusti 2016

Jason Bourne

Bilvård, fjärrsupport, historik, hallon och bio

Idag har jag åkt en tur till Sidensjö och där tvättade jag bilen på utsidan. 


När jag hade gjort det så passade jag på att även göra fint på insidan. 

Nu måste jag säga att Viasat skött sitt jobb för när jag tvättade bilen så ringde jag dem och hann tvätta en hel del av bilen, men tillslut svarade de och jag frågade dem då varför det inte gick att få fjärrkontrollen att fungera till mina föräldrars tv. De vill nämligen kunna använda volymknappen för tydligen finns ingen volym på Viasatboxen, men med hjälp av en kod från Viasat fick jag det nu att fungera. De uppgifter jag fick tidigare via mail fungerade dock inte, men det lönar sig att inte ge upp. Jag passade även på att öppna en av deras fjärrkontroller för att städa den med så den ska fungera bättre. 


Mina föräldrar gjorde en rensning i huset och hittade då de här sakerna och jag blev då påmind om hur mitt teknikintresse startade och det här var en del av detta. Jag läser nu en kurs som heter infrastruktur och där är det lite historia om telefoner, satelliter, internet och annat. Här nedanför ser du en av de första modem som användes för att ge oss tillgång till internet. 


Efter detta så åkte jag en liten tur till skogen för att plocka hallon, men jag hade inte så mycket tid så det fick bli de här bären den här gången. 



Jag fick sedan möjlighet att åka på bio med några vänner och då kunde jag inte låta bli, så det blev filmen Jason Bourne. 

Här sitter de och väntar på att filmen ska börja. 



Inga kommentarer: