20 juli 2016

Skype

Skype med läraren

Idag slutförde jag det sista på min uppgift för moment 4 på den kurs jag nu går som heter eTjänster - perspektiv och utvärdering, IK1039. Vid lunchtid så lämnade jag in den för bedömning. 

Efter det så lyssnade jag på föreläsningen för moment 5 och kände mig osäker på vad som skulle vara med i den uppgiften och skickar därför ett mejl till läraren som föreslår att vi ska Skypa vilket vi sedan gör och efter förklaringen så känns det som jag fick lite bättre koll på vad som krävdes i uppgiften. Jag känner att jag redan tagit med en del i moment 4 som kanske hör hemma i moment 5, så jag lägger ner hela dagen på att jobba med uppgiften för moment 5. Det jag kände att jag kunde använda från moment 4 tog jag med även om jag skrev om en del av det. Jag skrev även in en hel del annat som jag kom på som kunde vara med. Klockan blev dock så mycket att jag var tvungen att gå och lägga mig och sova. Jag som trodde att jag skulle kunna använda alla timmar på dagen för att slutföra uppgiften, men jag blev inte nöjd med den och beslutade mig för att fortsätta nästa dag för att få med fler exempel. 

Med tanke på att jag inte kommer dela några bilder på nästa dag heller så skriver jag även med inlägget för den dagen. Under torsdagen så jobbade jag vidare med uppgiften och inte heller då var jag nöjd med allt jag skrivit. Så jag får väl se när jag blir klar. 

1 kommentar:

Christoffer sa...

Hejsan! Kul att du också gick eTjänster programmet. Går själv den just nu, och eftersom du skrev en kort blogg artikel om just Moment 4 och 5, så tänkte jag kolla med dig, om du skulle kunna dela med dig av det materiallet du hade? För jag har helt kört fast i moment 4, och verkar inte alls förstå vad det är egentligen som läraren vill ha med i Moment 4. Så därför tänkte jag om du kanske skulle kunna dela med dig av de du hade skrivit (inte för att plagera eller så, bara för att få någon slags inspiration), så kanske jag kan komma till rätta med just det där momentet!

Hoppas du hör av dig.