22 juli 2016

Skola, ljud & ljus

Skoluppgift & bröllopsförberedelser

Även idag blev det flera timmar med skoluppgiften som jag slutligen beslutade mig för att skicka in. 

Senare på dagen så åkte jag till kyrkan för att hämta inspelningsenheten för att kunna använda den på bröllopet och jag tänkte även använda hörlurarna, men beslutade mig för att lämna kvar dem till ljudteknikern som ska mixa på söndag. Jag tog även med mig några mickstativ med tanke på att det inte finns några på Parken. 

De som tog tillbaka ljudutrustningen från barnlägret glömde nämligen att lämna mickstativ, men jag är tacksam för allt annat de lämnade. 

När jag kom till Parken så knackade jag lite försiktigt för att komma in, men de hörde inte när jag knackade. Jag ringer därför till den som ska gifta sig för att höra hur jag kan ta mig in. Hon meddelar då att det finns folk på platsen, men att hon själv är på plats om 10 min. Lite senare öppnas dörren och då har hon troligen ringt dem och meddelat. När jag kommer in så dyker även bruden upp så då passar jag på att öppna till henne och bär in mickstativen. 

Jag frågar sedan vad hon tänkt att jag ska göra och får då reda på att mixerbordet ska flyttas. Något jag ogillar, men när det är bröllop så är det bara att gilla läget. Det blev ju inte bästa platsen för ljudbilden, men det får gå ändå. När jag hamnar vid projektordatorn misstänker jag att det finns en baktanke med placeringen även om jag tidigare sagt att jag endast hade möjlighet att ta hand om ljudet. Dock nämndes inget om detta utan det var en egen tanke. 


Efter det så tog jag mig tid och kopplade in en hel del på scenen och såg till så att det skulle bli lätt att fördela mickar mm när det blir dags för bröllop för det kommer att vara nog mycket att hålla koll på ändå. För att göra det enkelt så jag la dem längst fram på scenen. Jag plockade även bort strömkabeln som de använt för att stryka dukar mm med tanke på att den ej användes då och det var den som tidigare använts till ljudutrustningen. Under tiden som jag fixar på scenen så kommer ett barn och frågar vad jag gör.  

Jag får nu ett nytt uppdrag och det är att hjälpa dem att starta upp något för att kyla ner dryck och tårtor. Jag hittar flera olika och under tiden som de hämtar tårtorna så ringer jag dem för att fråga vilken som ska startas och får då meddelande om att det inte spelar någon roll bara det är rätt temperatur. Jag ringer därför ett samtal för att forska vidare med tanke på att jag själv inte utfört detta och får då tag på Peter igen som säger att de flesta inte går att använda för de behöver genomgå en service. Jag får meddelande om vilka vi kan använda och en av dem har de redan fyllt med dryck. 


När de sedan kommer så berättar jag vilka som kan användas och vi fick fundera hur vi kunde lösa det på bästa sätt och fick hitta andra hyllor för att få ordning på det. När det var klart så gick jag tillbaka för att fixa det sista på scenen. 



Lite senare får jag höra att de ska dansa och då behöver instrument och mickar flyttas under dansen så vi flyttade dem därför till scenens bakkant. Jag fick då även frågan om det gick att använda lamporna som fanns längst bak. Jag sa då att jag inte visste hur det fungerade och på sätt och vis så visste jag inte det med tanke på att jag inte använt dem på Parken, men jag frågade efter en nyckel för att kunna hämta utrustning för att försöka få dem att fungera. Jag ringde ett samtal till Peter och fick lite tips. Efter lång tids kopplande och ett barn som undrade vad jag gjorde så blev jag tillslut klar. 

Jag berättade då för en av dem som dukade borden om hur utrustningen skulle startas och stängas av när de skulle öva och hon tyckte då att det var så mycket information så hon såg till att övningen blev direkt och då fick även jag möjlighet att testa ljud och ljus för att veta vad som skulle hända och de var riktigt duktiga. 




Efter alla dessa timmar var det skönt att få åka hem.


Inga kommentarer: