01 juli 2016

Independence day 2

Så här såg min dag ut. 

Jag började dagen med att ladda hem ett nytt avsnitt från min favoritpodcast för att sedan stoppa in lurarna och starta min morgonpromenad. 

När jag sedan kom hem så blev det frukost och studier. Jag fyllde sedan i några undersökningar som skickats till mig på mejlen. 

Shopping

Lite senare på dagen passade jag på att åka en tur på stan för att köpa några produkter jag saknade hemma. När jag går runt i affären så stöter jag på en märklig doft. Det är ingen doft man dras till direkt, men svårt att undvika den. 

Det var en äldre man som kanske har det svårt ekonomiskt. Eller så kanske han saknar hem och eller har problem med alkoholen eller kanske inte hade så många kläder. Det är lätt att tänka saker om andra. Kanske inte hade möjlighet att tvätta så ofta med tanke på hur mycket det luktade. Eller kanske han jobbat hårt. 

Doften sa inget om detta, men jag tyckte så synd om honom och de som var i närheten av honom och med tanke på hur mycket det luktade så traskade jag vidare som många andra för man vill ju inte att någon ska tro att det är jag som luktar. 

När jag sedan kommer fram till kassan och håller i min kundkorg så ser jag några bakom mig som har en glass var. De nämner något om att det bara är en kassa öppen. Jag förstår då att de tycker att det är jobbigt att stå i kön. Själv har jag förståelse med tanke på att det är semestertider och kanske ny personal på plats, men jag säger till barnen:
- Ni kan gå före mig om ni bara har det där. 
Barnen tackade och gick före mig och för mig var det inget problem för jag kände inte av någon stress vid det här tillfället. 

Några sekunder senare öppnas kassan bredvid och en av dem byter snabbt kassa. De blev klara ungefär samtidigt och var nog lika glada båda två. 

När jag hade betalat mina varor så inser jag att jag tagit en kasse för lite och frågar därför hur mycket en påse kostar och den som satt i kassan sa då:
- Den bjuder jag på!
Jag kände ändå att jag ville betala för den för det är allt för många gånger personer som smyger med kassarna för att få dem gratis eller att de när de ska packa kommer på att de glömt en kasse. Det vet jag sedan jag själv jobbat i butik. Alla kan råka ut för det någon gång utan att det är konstigt. Ibland händer det även att jag köper en påse för mycket, men en del glömmer alltid en påse och då känns det inte troligt längre. 

Nog om det! 

Jag betalade min påse, packade och åkte hem för att fortsätta mina studier och kvällen avslutades med bio. Jag, Peter och Jerry såg filmen "Independence day 2". Här kommer en trailer om du vill se vad det är för film.  


Inga kommentarer: