02 juli 2016

Bråvalla

Anledningen till att jag skrivet det här inlägget är sommarfesten. 

Jag gick nämligen en promenad för att se vad de spelade och hur ljudet lät, men det blev inte som jag hade tänkt. 

När jag skulle gå min promenad så ser jag flera som promenerar och dricker alkohol och med tanke på att jag promenerade själv så väljer jag en annan väg, för när man är själv så är man inte så kaxig.

När jag sedan kommer på en annan väg så ser jag några grabbar som promenerar och tycks vara coola. En välter en soptunna och känner sig helnöjd. Lite senare stannar de upp och jag får då ögonkontakt med en och hejar och promenerar vidare. 

Lite senare hör jag ett klingande ljud och ljudet av glassplitter och de hade då kastat en flaska på en lyktstolpe och en nämner att den fick glassplitter i nacken. En annan säger: 
-Så kan man inte göra. 

Själv så fortsätter jag att promenera och när jag är framme så ser jag hur de köar för att komma in på Allstar och till öltältet. 

Med tanke på att jag skulle mixa ljudet på kyrkan nästa dag så promenerade jag hem och beslutade mig för att sova. Dock hade jag sett ett klipp från nyhetsmorgon där de berättade om Bråvalla-skandalerna som jag kom att tänka på med tanke på att det även här spelas musik och det är mycket folk. 

Mycket kommer med i media och ovanför ser du ett videoklipp om några tragiska saker som skett på Bråvallafestivalen. Att det kan ske synligt utan att någon agerar känns konstigt. Kanske är det av rädsla som ingen griper in, men då kan man försöka tillkalla hjälp. Det är så tragiskt att det sker våldtäkter och jag hoppas verkligen inte att någon råkade ut för det under sommarfesten.

Jag delar några bilder på de som köar under sommarfesten. Som du ser på bilden så fanns ordningsvakter på plats. Under min promenad såg jag även att polisen åkte runt med polisbilen så de gör väl så gott de kan för att tragiska saker ej ska hända, men de ser kanske inte allt och därför måste vi alla hjälpas åt att hjälpa varandra. 


Jag kommer även att tänka på ett är då jag åkte på en egen semestertripp och tältade på en camping. Jag kände då inte till Bråvallafestivalen, men när jag skulle sova så hördes det hur de spelades högt. Natt musik eller störande musik kan diskuteras. Dock var det blött och lerigt kommer jag ihåg. Här kommer ett klipp från en som fanns på plats för att skriva om Bråvallafestivalen.

Inga kommentarer: