23 december 2015

Vad gör jag för fel?



Vad gör jag rätt och vad gör jag fel? (2012)

Jag har många gånger funderat på vad jag gör rätt och vad jag gör fel, för det spelar nästan ingen roll vad jag gör så finns det alltid någon som kan hitta fel.

Här kommer ett exempel:
Personen jag tänker på säger
-Vet du vad jag vill att du gör?
-Nej
-Jag vill att du lägger in varorna som ska komma
Jag börjar då att lägga in varorna, men blir flera gånger avbruten med andra uppgifter. Det är väl en sak för jag börjar bli van även om det är något jag ogillar. Jag får sedan uppgift att boka leveranser och gör det och försöker hitta jobb till de andra som inte har så mycket att göra. En av de som jobbar hos oss vill gärna montera, så jag fixar montering till honom och fortsätter sedan att lägga in godset och vad händer sedan när godset kommer?
Jo, då säger samma person:
-Varför har du inte förberett för godset? Du såg ju att det skulle komma mycket och har ändå inte gjort något.
Jag hade då lust att säga:
Jag har lagt in stora delar av godset. Du sa ju att jag skulle lägga in det, men det sa jag inte. (Dock förklarade han för mig att jag skulle kunna be någon annan att förbereda plats)

Kanske tycker du att det här är fånigt, men det här är en av de saker som gör att jag inte trivs på mitt jobb. Det beror många gånger på att jag känner att jag inte gör det jobb som förväntas av mig även om jag alltid gör mitt bästa. Kanske är det bara jag som tänker att de förväntar sig att jag ska hinna så mycket. Många gånger har jag jobbat över för att jag inte känner att jag hinner med mig annars. Jag har även hoppat över fikaraster. Jag vet att det inte hjälper att klaga, men jag kan säga att studier och andra jobb lockar lite extra de gånger jag ej trivs på jobbet, men det är mycket jag gillar med jobbet också, så vi får se hur det blir med det. Det här är bara ett exempel på hur det kan vara så jag får försöka jämföra vad som skulle vara bra i längden. Jag vet hur less jag var på studierna när jag gick ut, men får jag studera till något jag vill jobba med så blir det nog roligare hoppas jag.

Inga kommentarer: