23 december 2015

Begränsa avbrotten för telefonsamtal

I exemplet berättas det om en person som förbereder en presentation, men hela tiden avbryts av samtal med personer som vill prata med henne om personer som gått bort. Det gjorde att hon fick jobba med presentationerna sent på natten.
Dagen efter var hon mycket trött och föredraget gick inte så bra, så hon beslutade sig för att planera för nästa föredrag och samma person ringer.
Då säger hon:

-Du vet att jag tycker mycket om dig och att jag bryr mig om dig och gärna skulle vilja vara hos dig, men jag sitter här lite okoncentrerad, för jag har en jätteviktig presentation till i morgon. Kan jag ringa dig i morgon när jag kommer hem från jobbet, så lovar jag att jag kan lysssna ordentligt. Jag är så mycket i mina egna tankar just nu. 
Personen förstod henne och sa att det gick bra. 

Tack vare att hon började göra så här så blev det mindre stressigt och fler började göra likadant. 

Inga kommentarer: