11 augusti 2015

Huvudvärk

2015
Dagbok: Idag har jag jobbat på Mio. När jag kom på jobbet kände jag mig utvilad, men när vi sedan höll på att flytta om möbler efter jag hade ätit min lunch så kände jag att jag fick huvudvärk och den hade jag även när jag kom hem från jobbet. Jag försökte vara vaken ett tag då jag tänkte att man kanske kan få huvudvärk om man sover för mycket, men tillslut orkade jag inte mer. Jag hade tänkt träna, men det blev ingen träning utan istället en tablett och sängen. Efter det var jag vaken en liten stund och sov vidare.

2014
Dagbok: Idag har jag jobbat min första dag på Mio efter semestern. Att det regnade gjorde mig ingenting. Efter jobbet så har jag ringt några samtal och funderat en del, men även gått en promenad.
Hjälp: Idag har jag hjälpt mig själv genom att slutföra mitt beslut om studier. Men förhoppningsvis även andra som blir glada över mitt beslut. Läs mer i inlägget "Studier eller jobb?".
Träning: Idag har jag gått en promenad.
Tacksam: Idag är jag tacksam över att det inte regnade så mycket under min promenad.
2013
Dagbok: Idag har jag mixat ljudet på barnmötet som var i tältet. Jag har även plockat tillbaka ljudutrustningen från tältet, hjälpt Thor-Leif att rigga ner och hjälpt Svedjeholmskyrkan genom att rigga upp ljudet på nytt igen. Förutom det så har jag ätit lunch/middag med Anders och Sandra som bjöd mig på maten och gav mig en korg med frukt. Enligt Anders så var det som en uppmuntran för allt jag gjort och gör på Svedjeholmskyrkan. Efter det så har jag försökt hitta alternativ till Svedjeholmskyrkan för att kunna dela budskap och för att kunna dela artiklar. Jag har sökt efter gratisalternativ, men vi får väl se hur det blir framöver.
Hjälp: Idag har jag hjälpt Svedjeholmskyrkan genom att mixa ljudet på barnmötet. Jag har hjälpt Thor-Leif genom att rigga ner ljudet som användes under New Wine och Anders genom att skjutsa hem honom när vi var färdiga på kyrkan.
Träning: Idag har jag kört latsdrag.
Tacksam: Idag är jag tacksam för all hjälp jag fick med ljudet och för all uppmuntran jag fick från vänner.







2012: Idag har jag tagit sovmorgon för att Anders & Johannes mixade på morgonen. Under tiden som de mixade och Anders fixade några beställda skivor så såg jag på en film och åkte sedan in till kyrkan och testade ljudet i gymnastiksalen. Jag fixade sedan budskapet från det senaste seminariet till en skiva och sedan fick jag köra ett soundcheck med lovsångsbandet som skulle spela på kvällen. Det var ingen annan ljudtekniker på plats, men lite senare kom de till platsen och fick fortsätta mixa och jag jobbade då vidare med cd-skivor och fick sedan ställa in lite ljus på kvällsmötet. När det var slut så mixade jag ljudet på ungdomsmötet. När jag hade gjort det och fixat skivor på alla budskap så tänkte jag åka hem, men blev erbjuden att följa med några kompisar på max, så jag åkte dit, men de beslutade sig sedan för att åka på Sibylla och då beslutade jag mig för att sova.
2011: Idag har jag jobbat på Mio, plockat fram ljudgrejer för helgen i Kärrsjö, kört bänkpress, städat och öppnat citrix hemma för att kunna jobba med lite Mio-grejer hemma. Jag fick även visa Carina och Mattias hur man gör en Mio-korts-ansökan hos resurs.
2010: Idag köpte jag en signalkabel till bilen och den köpte jag på Mekonomen. Efter det så åkte jag till Sidensjö och bytte kabeln och då slutade lampan att lysa. När jag var klar med det så åkte jag och fiskade i Tjäl och fick två som jag tyckte var för små, så jag släppte tillbaka dem. Därefter åkte jag till min lägenhet och jobbade vidare med redigeringen. Lite senare hjälpte jag till att bära upp ett piano och lite andra saker till Josefin och Evelines lägenhet. Jag tog även hand om Sannahs dator och började föra över filer till en extern hårddisk. Problemet var att hon fått något virus på den och det kändes lika bra att rensa den då, men först kopierade jag filerna som hon ville behålla på datorn. När jag pratar om Sannah så merar jag Johannes tjej. Johannes brukar hjälpa till med att mixa ljudet på Svedjeholmskyrkan.
2009: Idag har jag och Anders varit på Gröna Lund. Vi åkte blå tåget, gick i lustiga huset, åkte kvasten, åkte vilda musen, åkte fritt fall, åkte fritt fall med tilt, åkte den nya insane och gjorde annat roligt också. Efter det så åkte vi vidare mot Borås. Dock kände jag mig för trött för att köra hela vägen, så jag beslutade mig för att hitta en plats att tälta på. Jag svängde därför av på en väg och efter ett tag så såg jag och Anders namnet Ödeshög och vi tänkte därför att det blir perfetkt, så sagt och gjort. Vi åkte dit och satte upp tältet. Ordet finns i Ödeshög. Det skulle vara kul att höra en predikan därifrån nån gång.

Inga kommentarer: