29 juni 2015

Nätverk till Solstrålen

2015
Dagbok: Idag har jag fört över filmer från dvd-skivor för att klippa ihop en film till Evelines bröllop. 
Hjälp: Idag har jag, Tomas & Peter fixat nätverk till Solstrålen. 

2014
Dagbok: Idag har jag skrivit ut låtarna på papper och övat med de som skulle vara med för att spela och sjunga på dagens möte. När mötet började så var det jag som fick leda lovsången och jag läste även dagens bibelord. Efter mötet så fikade jag och Peter. Vi snackade även med några mötesbesökare. Efter det så städade jag och Peter på scenen och vi bar ut högtalarna till cafeterian. Vi passade även på att ta några bilder på några mixerbord som skall säljas. Förutom det så åkte vi iväg och köpte något att grilla för att sedan vara med på hemgruppens avslutning inför sommaruppehållet. När vi var klara med det så åkte jag till Sidensjö och hälsade på mor och far. Jag bytte en dator där eftersom den ena slutat fungera. Den som används nu har linux installerat. Det kan vara kul att testa och se hur linux är uppbyggt också. Det gör ju inget att det är gratis. 
Hjälp: Idag har jag förhoppningsvis hjälpt de som var med i lovsången att veta hur de skulle sjunga och hur de skulle spela. Jag har även hjälpt Peter genom att bjuda honom på fika och genom att fixa lite inför grillningen. Förhoppningsvis har jag hjälpt många genom att be också. Men jag vill vara tydlig med att det är någon annan som hjälper, men jag ber för jag vet en som hör och svarar på våra böner. Jag har även lämnat datorn som jag fixat till Marcus. Jag hoppas att han blir nöjd med resultatet. 
Träning: Idag har jag gjort några armhävningar.
Tacksam: Idag är jag tacksam över att jag hade fått en överraskning utanför min dörr, men även tacksam över ett tackkort som jag fick, men även tacksam över att jag fick träffa så många av mina vänner och tacksam över att jag klarade av att leda lovsången och att jag inte spelade allt för mycket fel. 
2013
Dagbok: Idag har jag packat ihop tältet och allt annat, kört från Öland till Uddevalla för att köpa lite varor till min bror. Jag har även varit i Svinesund och köpt varor till min bror. När jag sedan åkte vidare så kom jag tillslut fram till min bror i Norge. Jag fick hjälpa honom med datorn och efter det så såg vi lite på en film och efter det så var det bara att sova. 
Hjälp: Idag har jag hjälpt min bror med datorn. 
Träning: Idag har jag gjort armhävningar. 
Tacksam: Idag är jag tacksam för att jag fick bo hos min bror. 





2012: Idag har jag jobbat på Mio, städat i lägenheten, jobbat med en programmeringsuppgift och lite annat.
2011: Idag jobbade jag vidare med redigeringen, därefter åkte jag på stan och köpte ett nytt cykellås eftersom det gamla slutat fungera. Jag köpte även en trådlös usb-sticka för att använda till en av de datorer som jag fixar. När jag var på stan så träffade jag min klasskompis Christoffer. Vi stod och snackade rätt så länge med varandra och det var riktigt kul att få träffa honom igen. När jag hade handlat klart så åkte jag hem och besökte sedan Hemen som kommit tillbaka till Övik efter att ha jobbat i Eskilstuna. Det var kul att få träffa honom igen. När jag hade varit en stund med honom så åkte jag iväg till Prästänget där vi hade en planeringsdag med grillning. Vi beslutade bl.a. att vi ska spela volleyboll nästa vecka.
2010: Idag har jag tvättat kläder, jobbat på Mio, jobbat med Dan och Åsas dator, men det slutade med att jag tog med den hem och sparade det som behövde sparas på hårddisken för att sedan kunna installera om operativsystemet.

Inga kommentarer: