16 september 2015

Drömmer du?

Nu delar jag dela lite från en bok som jag har läst.

Det är en bok som Jonas har skrivit och han talar bl.a. om att vi ibland drömmer om att vi ska vakna med ett nytt jobb utan att vi har sökt eller att vi ska vakna och vara gifta, ha barn och hus utan att ens ha övat på raggningsrepliker som han kallar det.

Kanske känner du igen dig i detta och nog har han en poäng i detta.

Många gånger drömmer vi att livet ska gå bra för oss och hoppas att det ska gå dåligt för andra så att det ska gå bättre för oss.

När vi drömmer så är det en dröm och det kan vara bra att drömma och hoppas ibland för att få en start på det vi vill ska hända i våra liv, men för att det ska hända så måste vi kämpa för att få se det hända.

Vad har du för drömmar och planer?

Själv så har jag ibland drömt om ett bättre jobb. Jag har flera gånger sökt jobb.

En annan sak jag drömt om är att få jobba med datorer. Jag har därför sökt studier för att förhoppningsvis lära mig mer och få bevis på vad jag kan så att det blir lättare att söka jobb sedan. Något annat jag drömt om är att spela in en skiva och bli duktig på att spela gitarr.

Förmodligen har det stannat upp för mycket i drömmen där också. Jag har försökt lite och spelat in lite, men jag har nog lagt ner för lite tid på detta. Jag får se om jag hinner spela in några låtar framöver. Det vore kul.

Nu delar jag några drömmar som jag drömt. Det är från olika år. Inte saker jag drömmer om i verkligheten eller på sätt och vis, men det är när jag sover.

Dröm 1:
Det jag kommer ihåg från dröm ett är att jag träffar en kompis som jag träffade på klassfesten. Jag kommer ihåg att han på klassfesten tappade ett glas med öl eller någon dryck. Vi hade snackat om vattenskidor eftersom han är med i käglorna. Han har studerat och jobbar nu med datorer. Jag känner honom inte speciellt väl, men det var kul att snacka med honom i alla fall.
Nu till drömmen.
Det jag kom ihåg var att han spillde ut drycken på mina byxor och det som hände då var att det var något frätande så det gjorde jätteont. Efter det kom jag inte ihåg mer. Jag har ingen aning om vad den här drömmen vill säga mig, men det jag väljer att komma ihåg är att jag fick prata med en som jobbar med datorer.

Dröm 2:
Jag sitter vid skolbänken och har fått ett svårt prov. Jag känner mig helt borta. Pennorna runt omkring skriver hela tiden. Läraren läser upp någon berättelse om någon giraff och elefant. Jag försöker koncentrera mig på uppgifterna samtidigt som jag försöker hänga med på berättelsen. Anledningen till att jag lyssnade på berättelsen var att jag tänkte att det kunde komma någon fråga på den. Jag hade jättesvårt att lösa uppgifterna eftersom det hände så mycket hela tiden. Jag undrar vad den här drömmen vill säga mig. Är det att jag måste förbereda mig för skolan eller att jag inte ska studera eller att jag ska koncentrera mig på uppgifterna och inte allt annat som tar upp min tid?

Dröm 3:
Den här gången drömmer jag om lägenheten. När jag går in i trappuppgången så ser jag att tavlorna där man ser var olika personer bor är borttagna och istället har det hackats in en text. Jag kommer dock inte ihåg vad det stod där. Vad kan den här drömmen betyda? Den enda koppling som finns är att de har satt upp information om vad som ska göras när de renoverade toaletterna/badrummen.

Dröm 4:
I den här drömmen kommer jag ihåg att de skruvade in skruvar i min fot och jag vaknade när de gjorde det. Jag frågade varför de gjorde det och de sa att det var för att motverka min stress, men de sa att de andra skruvarna får jag bekosta själv. Efter det så vaknade jag. Jag undrar vad den här drömmen ville säga mig. Kanske betyder det att jag kommer att få hjälp med att bli mindre stressad, men att jag kommer att få göra en hel del själv för att det ska bli mindre.

Dröm 5:
Jag drömde att jag och min kompis åkte i samma bil och det gick fort. Vi åkte ner i en backe och jag upptäckte då att jag hade dåliga bromsar. Detta gjorde att jag inte kunde ta de rätta vägarna utan fick köra på ställen där det inte fanns några vägar. Jag kommer även ihåg att polisen jagade oss, men att vi kom undan och vi låste in oss hos min kompis. Jag frågade honom om han tyckte att jag skulle ta upp det med Polisen och det tyckte han. Även jag själv tyckte det även om jag var orolig för böter eller att jag skulle tappa körkortet. Hur som helst så var jag glad att det bara var en dröm.

Dröm 6:
Jag drömde om att en av mina gamla klasskamrater åkt till mig för att lämna blommor. När jag fick dem så sa han. Nu har jag slutfört mitt uppdrag. Jag har överlämnat blommor och nu skickar jag uppdraget vidare till dig. Jag vet inte vad den drömmen ville säga mig, men kanske är det någon som skulle behöva få lite blommor nu eller så är det något liknande ALS projektet. Att så många som möjligt ska göra samma sak eller så ville drömmen påminna mig om glömma en bok hos någon annan. Tanken är att de som vill lämnar en bra bok hos någon annan. Jag tycker att det är en bra idé. Man rensar bort lite böcker och förhoppningsvis blir den som får boken glad av att få den.

Ja kan meddela att jag inte drömmer så ofta längre. Det kan vara kul med drömmar tycker jag, men det är inte alla drömmar man vill komma ihåg.

Jag har även drömt andra drömmar, men de är mer personliga så de har jag bara delat med mig själv eller personer i drömmarna.

Har du någon dröm du vill dela med dig av så är det bara att skriva nedanför.

Inga kommentarer: