06 juli 2015

Radiopaus


Just nu har vi sändningsuppehåll, men nedanför kan du läsa om hur det varit tidigare år. 

2011 funderade jag på om jag skulle sända radio eller ej. Det är viktigt att vara tydlig med svaren. Oavsett om det är ett ja eller nej.


Fundering:
Räknas inte mitt nej? (2013)
Jag har sagt ifrån mig radioansvaret och Josef har tagit över, men under några tillfällen kunde han inte. Vi var medvetna om det tidigare och jag meddelade pastorn att jag sagt nej. Då fick jag svaret:
-Vi kan väl hålla det under uppsikt och försöka hitta nån som kan ta det och annars får vi byta med någon annan som brukar sända eller endast spela musik den här gången.

Nu idag när det väl gällde så blev jag tillfrågad, så nu sa jag ett tydligt NEJ. Inte för den här gången, men nästa gång för att de inte hela tiden ska kunna räkna med mig. Jag ställer alltid upp annars och har gjort det länge för att jag har så svårt att säga nej, men det blir tillslut för mycket för mig. Därför sa jag att jag kunde sända ikväll, men nästa gång kan jag inte.

Inga kommentarer: