10 augusti 2017

Några funderingar & framtidsplaner

Stressad?
Många blir stressade av sina jobb eller sina studier. Klicka på läs mer för att ta dela av hur mina framtidsplaner varit och hur det ser ut nu. 
2017
När jag tog ett studieuppehåll för att återgå till min arbetsplats så kände jag mig välkommen och det kändes bra att det var flera på plats som jag jobbat med tidigare och det kändes som det fungerade bra. Det var mycket under semesterperioden, men vi lyckades ta hand om både kunder varor och annat. Dock är det fortfarande mycket stress på jobbet.
När det gäller kyrkan så är det fortfarande mycket att göra där. Speciellt nu när vi startat produktionsteam och har en hel del uthyrningar och aktiviteter på Parken. När det gäller mixningen så är vi nu inte så många som mixar p.g.a. att folk flyttat eller inte har möjlighet på grund av andra omständigheter.
Med allt som ska göras på jobbet och i kyrkan blir det inte så mycket tid över till allt som ska göras i hemmet och det kan göra att jag känner mig stressad.

Framtiden

Ja, det finns mycket att fundera på när det gäller framtiden, men jag kan säga att jag ibland funderar på att återgå till mina studier eller byta jobb, men vi får se hur det blir just nu så jobbar jag vidare på Mio.

2016
Under 2016 var det mycket som hände. En del som jag väljer att inte dela här, men jag kan dela att jag började studera, men det var mycket tufft att studera och jag hade hoppats på att komma igång med studierna så att jag även skulle kunna jobba  när jag studerade, men studierna krävde för mycket av mig och jag kände därför att jag inte hade möjlighet att jobba vid sidan av studierna. Jag avslutade några kurser och är tacksam över det jag fick lära mig även om det många gånger var stressigt.

2015
Det är fortfarande mycket som ska hinnas på jobbet, men jag tror att det gått bättre nu tack vare att ordinarie personal som jobbat lite längre på Mio har kommit tillbaka och vi har haft några nya hos oss, men fortfarande känner jag inte hinner med och det beror nog mycket på att det ställs så höga krav på att vi hela tiden ska sälja mer och hinna med mer. Balansen lär vara svår för den som ska avgöra hur många som ska jobba för personalen kostar ju också, men det är viktigt att hinna ta hand om alla varor och allt annat för att kunderna ska bli nöjda, men det är även viktigt att ta hand om butiken och förnya när vi får nya varor och då behöver vi lära oss om de nya produkterna som kommer in. Det känns spännande nu till hösten med tanke på att en av de nya ska vara pappaledig och jag tror att det finns olika personer som har tankar på att hitta på något annat så jag hoppas verkligen att det ska gå bra för oss även om vi blir en person mindre. Det känns som det är mycket som kan hända, men det är nog bara att ta dagen som den kommer och göra sitt bästa så borde det gå bra.
När det gäller kyrkan så är det fortfarande mycket att göra där och jag brukar försöka fixa så att det är någon som mixar på olika tillfällen där, men ibland är det svårt. Antalet ljudtekniker har nog varit lika många hela tiden ungefär för det har slutat folk och nya har börjat. Förutom det så försöker jag även hålla hemsidan uppdaterad och jag hjälper till att sända radio på söndagar när jag mixar. Om man bortser från detta så hjälper jag även till med att fixa annat på kyrkan på min fritid. Det kan vara nätverk, ljus, städning mm. Jag försöker även att vara med i lovsången då jag har möjlighet.
Med allt som ska göras på jobbet och i kyrkan blir det inte så mycket tid över till allt som ska göras i hemmet och det kan göra att jag känner mig stressad.



Framtiden
Ja, det finns mycket att fundera på när det gäller framtiden, men jag kan säga att jag funderat på att studera på distans så vi får se hur det blir med det, men jag har även funderat på att byta jobb, men det har jag sagt länge, men jag är fortfarande kvar och kämpar på Mio. Förra året sa jag upp min lägenhet för att inte stå med dubbla hyror om jag skulle ha studerat, men några studier blev det inte så jag fick kämpa med att leta nytt boende och få möblerna på plats. Man skulle kunna säga att jag har svårt att åka iväg och studera nu när jag vet att jag har ett jobb, men jag behöver ju ha något på papper för att kunna jobba med det jag vill och därför har jag funderat på distansutbildning för att testa lite och se hur det går.

2014
Det beror på att det är så mycket som ska hinnas med på jobbet och kraven ökas som vanligt och mer ska hinnas med och mer ska säljas. Jag är självklart glad att försäljningen har gått så bra, men ju mer försäljning desto mer arbete också. Det blir mer varor att ta hand om och fler kunder att ta hand om. När det gäller kyrkan så känner jag mig stressad för att jag tagit på mig så många uppgifter och vi har blivit färre på ljudavdelningen, men vi har även en ny på G. Dock har jag fortfarande hjälpt till med att skicka in urvalsveckor för radio och sänt radio på en del söndagar trots att jag sagt ifrån mig ansvaret för radio. När det är konferenser brukar jag ofta få många pass för att andra inte har möjlighet och jag känner press som ansvarig. Att det är mycket på jobbet och i kyrkan gör att jag även känner mig stressad när jag är hemma för att jag inte hinner allt jag tänkt göra hemma heller. Jag skulle kunna skriva ett längre inlägg om detta, men jag tänkte att om jag stannar här så kanske du orkar läsa.

Ska jag spela?
Förra året så skrev jag om att det kändes som jag inte skulle orka med. Dock var det en person som undrade om jag ville vara med en gång och jag var då med. Efter den gången har det sedan fortsatt och det känns jättekul, men det är ju inte mindre nu för mig, men jag får väl se hur det går. Ibland går det bra ändå om det är något man gillar.

Framtiden
Ja, nu kommer många funderingar under 2014. Ett gäller byte av jobb, ett studier och ett gäller lägenhetsbyte. När det gäller jobb så är det för att få prova på något nytt och för att jag känner att det är stressigt på jobbet. När det gäller mina studier så skulle det vara kul att få jobba med något man vill, så antingen så får jag väl försöka hitta någon distans-kurs eller söka studier på annan ort. Fördelen där är att man får en ny start. För dig som läser det här inlägget kan jag avslöja att jag sökt studier och jag har därför även sagt upp min lägenhet. Detta för att slippa stå med dubbla hyror om jag skulle komma in på någon utbildning jag känner för att satsa på. Som vanligt känner jag mig osäker, men blir det inte studier så blir det lägenhetsbyte eller kanske ett husköp. Mina planer gör därför att jag känner mig osäker på vad jag ska göra på min semester. När det gäller bloggandet så har jag många gånger funderat hur jag ska göra med det också. Det är kul att kunna titta tillbaka på sitt liv, men jag vet inte hur många andra som har glädje av det.

2013

Stressad?
Om jag känner mig stressad? Ja, det gör jag för det är så mycket som ska hinnas med på jobbet och kraven ökas som vanligt på vad vi ska hinna med och på hur mycket vi ska sälja. När det gäller kyrkan så känner jag mig stressad för att vi blivit färre ansvariga och jag har då hjälpt till med ansvar för t.ex. radio som jag tidigare sagt ifrån mig. Förutom det så har det varit mer konferenser och tv-sändningar och det gör också att det blir svårt att hinna med allt det övriga som ska göras på kyrkan. Att det är mycket på jobbet och i kyrkan gör att jag även känner mig stressad när jag är hemma för att jag inte hinner allt jag tänkt göra hemma heller.

Ska jag spela?
I söndags var det en som sa till mig:
-Det var längesen du spelade i kyrkan nu.
Jag berättade då att det beror på att jag har så mycket när det gäller ljudet, men att jag gärna skulle vara med och spela. Självklart har jag varit sugen att börja igen, men på fritiden har jag kunnat spela lite så vi får väl se hur det blir framöver.

Framtiden
Ja, nu kommer många funderingar. Ett gäller byte av jobb, ett studier och ett gäller lägenhetsbyte. När det gäller jobb så är det för att få prova på något nytt och för att jag känner att det är stressigt på jobbet. När det gäller mina studier så skulle det vara kul att få jobba med något man vill, så antingen så får jag väl försöka hitta någon distans-kurs eller söka studier på annan ort. Fördelen där är att man får en ny start. Skulle jag byta lägenhet så skulle jag få närmare till jobbet och lägre hyra. Jag trivs bra där jag bor nu, men det vore inte fel att få mer pengar att använda under varje månad. När det gäller bloggandet så har jag många gånger funderat hur jag ska göra med det också.

2012

Stressad?
Det är inte lika ofta jag träffar min syster nu så det är nog Eric som får reda på om hon är stressad. När jag åker själv så kan jag ha precis den volym jag önskar. Hög när jag känner för det och låg när jag känner för det.

Ska jag spela?
Jag har funderat lite och med tanke på att de som skulle mixa i år ofta inte kunnat mixa så har det blivit mer för mig och det har varit mycket med jobb, mixning mm. Det har gjort att jag känner att jag har för lite tid för att öva på låtar som ska spelas i kyrkan. Jag kommer nog att spela ändå när jag besöker syrran eller när jag känner för att spela in en låt hemma.

Framtiden
Jag funderar fortfarande på framtiden. Jag har sökt lite jobb, men än så länge så är det Mio som gäller. Jag kommer kanske att söka studier också, men vi får se hur det blir med den delen. Jag funderar fortfarande på om jag ska fortsätta att blogga så du får gärna skriva en kommentar.

2011

Stressad?
Den första gäller mig och min syster. Idag när hon var på besök så tycker jag att hon kände sig stressad och då blev jag stressad också för att hon var stressad när vi skulle åka. Själv så kände jag mig inte stressad, men när vi åkte i bilen så sa hon att klockan var mycket och att jag inte skulle köra fort. Hm, hur ska man då hinna? Jag körde ganska fort för att hon tyckte att vi var sen, men då klagade hon på att det gick för fort, sedan klagade hon på att jag inte hade så högt ljud på musiken mm. Jag brukar kunna ha högt ljud, men jag tänkte att hon kanske ville ha det lite tystare så hon kunde läsa i skolböcker eller så. Jag tycker att det var mycket hon klagade på, men hon sa tidigare att jag hade en fin tröja och det var kul att få höra.

Ska jag spela?
Nästa fundering gäller musikerövningarna. De klagade idag på mitt spelande eller kanske inte riktigt klagade, men de tycker att jag borde spela på ett annat sätt, men ingen vet riktigt hur jag borde spela. Ibland undrar jag om jag ska vara med å spela eftersom jag inte känner mig nöjd för att det känns som övriga inte känner sig nöjd med det jag spelar. Kanske är det egna tankar. Jag tycker att det är kul att spela och jag skulle nog tycka att det var roligt även om jag bara spelade hemma och testade att spela in olika saker. Jag får se hur det blir framöver.

Framtiden
Borde man flytta och studera. Det vore kul att bli något man längtar efter att bli och det vore kul att få börja om från början, men jag kommer att sakna mycket om jag flyttar, så vi får se hur det blir. Nästa fundering gäller min blogg och min kväll. Ska jag fortsätta skriva i min blogg. Skriv gärna en kommentar nedanför.

Inga kommentarer: