21 november 2018

Snackade med Canon, lämnade blod och nu fungerar skrivaren!


Idag har jag varit ledig och började dagen med att ringa till Canon angående skrivaren som bråkar. När jag fick tag på rätt person, så gick jag igenom de inställningar jag hittat för att kolla så jag inte missat någon viktig inställning med tanke på att det fungerar att skicka från de andra skrivarna, men inte den här. Jag fick då tips på en port jag tidigare testat och när man läser om den porten så ska det inte vara SSL, men enligt personen så fungerar det även att använda SSL på det portnumret, så jag testade det, starade om skrivaren och äntligen fungerade det! Före jag testade det åkte jag och lämnade blod, men började även skapa ett underlag som kan vara bra att kunna återgå till om problem uppstår med den här eller någon annan skrivare. Förutom det, så har jag jobbat med mejlen till Svedjeholmskyrkans hemsida. Jag har därför kontaktat både Wix och Ecuni eftersom hemsidan ligger hos Wix och för att Ecuni erbjuder mejlen som vi använder. På kvällen spelade jag innebandy.



Inga kommentarer: