30 oktober 2018

En till skanner som fungerar

Idag har jag pratat med olika personer angående hörselslinga och fick då tips om en som håller på med ljud här i stan som installerat en del. Jag har även jobbat och efter jobbet kollat på en till skanner som de bytt ut och jag fick den att fungera, så nu kan de skicka pdf-filer via den. När jag fixat den så pratade jag med en person som har tillgång till lärarrummet där det finns en till och vi försökte även få till den, men misslyckades. När jag kom hem så forskade jag vidare och kom fram till att någon skrivit in fel ip-nummer till den så därför fanns inga portar inlagda. Jag fixade det och bad dem testa den nästa dag.

Jag har även informerat om att vi lagt in ett porr-filter i brandväggen och fick önskemål om att blockera en spelsida, så jag gjorde det och skickade även en länk till en sida med flera spelsidor för att höra om de vill att vi blockerar alla de sidorna. När jag sedan fick veta att de ville att jag skulle blockera alla de spelsidorna, så gjorde jag det.


Inga kommentarer: