03 september 2018

Ställbar säng och innebandy


Idag har jag jobbat och fick då bland annat hjälpa en kund som köpt en ställbar säng i en annan butik som inte längre finns kvar. Jag ringde då leverantören som fortfarande finns hos oss för att ta reda på hur vi kan hjälpa kunden att felsöka varför den ställbara sängen inte fungerar. Han hade bytt batteri i fjärrkontrollen, men det fungerade ändå inte. Jag berättade att det går att synka den på nytt igen och han skulle åka hem och testa det. När jag slutade på jobbet så spelade jag innebandy och förde över resultaten till datorn, men hjälpte även en person som inte kunde använda nätverket trådlöst på sin dator. Jag bad honom att koppla in datorn med kabel så jag kunde fjärrstyra den och därefter uppdaterade jag drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet som det var något problem med.



Inga kommentarer: