22 september 2018

Logga ut inom 15 min och såga ner grenar


Idag har jag sovit ut för att jag under halva natten jobbat hemifrån. Vid 3 ungefär så fick jag ett meddelande från IT att jag skulle spara det jag jobbade med och logga ut inom 15 min för att de skulle uppdatera servrarna så när jag hade sett det så gick jag och la mig och sov. När jag hade vaknat och klivit upp så handlade jag. Senare åkte jag och besökte min mor och far. När jag var hos dem så hjälpte jag till att placera utrustningen som fiberteknikern ska koppla in hos min mor och far, men det mesta av jobbet hade redan min far utfört. Dock fick jag hjälpa till att såga ner några grenar för att han ska få bättre signal på sin parabol. Jag klättrade upp i trädet och sågade ner några grenar.
Efter det åt vi mat och senare åkte jag till kyrkan där jag och Peter jobbade med olika projekt. Jag skruvade fast en bit bakom listen där kablarna ska gömma sig bakom scenen. Anledningen till det är att öppningen inte ska bli lika synlig när det inte är några kablar där. Tyvärr kunde jag endast montera dit en bräda för att vi hade för få konsoler.
Vi skruvade även fast en hylla i ljudrummet där vi placerade datorn som kommer lagra den gamla hemsidan som kyrkan fortfarande använder, men inte så länge till om det blir som det är tänkt. Jag kopplade även in en ny ljudkabel till projektordatorn. Lite senare kom även min syster dit och då hjälpte jag henne att stämma gitarren. När jag sedan kom hem så gick jag en promenad och avslutade kvällen med att skriva in några blogginlägg. Imorgon ska jag nog lägga in bilder också så det blir roligare att läsa inläggen.
Jag har även skickat in en beställning på ljudutrustning till Svedjeholmskyrkan.




Inga kommentarer: