12 juli 2018

Spara bokmärken, bilder och andra dolda filer


Idag har jag jobbat och efter jobbet har jag försökt rädda så mycket som möjligt från min Josefs dator. Jag fick dock ta reda på vad jag kunde skriva i teminalen för att komma åt en del filer som annars är dolda. Filerna jag kom åt lagrade jag på min externa hårddisk. Förutom det har jag även beställt ett brickbord för att jag fick en fråga via messenger om vi har några brickbord kvar. Jag kollade då upp vilken färg och det såg ut som vi hade det hemma. Personen frågade då om jag skulle kunna lägga undan ett så att hon kan hämta det senare. Jag berättade då att det går att beställa på hemsidan och att man då får meddelande när vi lagt undan det. Hon frågade även om det gick att få det levererat. Jag förklarade att även det var möjligt men att det då är en avgift för det. Hur som helst så tyckte jag så synd om henne att jag erbjöd mig att köpa det och leverera det till henne någon dag när jag slutat på jobbet om hon själv inte väljer att hämta det före. Under kvällen loggade jag därför in och skrev en order på brickbordet.

Personen som ska få det har haft cancer och varit på flera behandlingar och jag ber ofta för henne. 


Inga kommentarer: