05 april 2018

Endast nödsamtal: -Du kanske kan mixa ljudet till oss!

Jag upptäckte idag att jag endast kunde ringa nödsamtal
, så när jag ändrade på intsällningarna i telefonen så fick jag flera sms och en del missade samtal. I ett av SMS:en stod det att cd-spelaren behöver bytas ut och det var även en fråga om jag skulle kunna redigera morgonandakterna.

Efter jobbet, så åkte jag till Svedjeholmskyrkan för att föra över musik till datorn som skulle användas till några morgonandakter som spelats in. När jag skulle göra det så kom det några sångare och musiker. Lovsångsledaren sa till mig:
-Vad bra att du är här! Du kanske kan mixa ljudet till oss!

Jag tror att han sa det mest på skämt, men jag kände att jag kunde hjälpa dem med det för jag skulle ju ändå mixa ljudet på söndag och då kunde jag passa på att förbereda lite och ganska så snabbt så konstaterade jag att det inte var rätt kopplat på alla platser, så jag fick koppla om för att de skulle kunna öva och för att jag lättare skulle kunna mixa.

När de hade övat klart så jobbade jag vidare med att få mickarna till trummorna i rätt ordning och när jag var klar med det och hade fört över musiken till datorn, så åkte jag hem till min lägenhet.

Jag delade även ett schema på Svedjeholmskyrkans medlemssida och skickade en länk till ett inspelat budskap med Sebastian Stakset


Inga kommentarer: