18 april 2018

Diff & ej inventerat

Om vi fått med alla artiklar bör listorna vara tomma
, men tyvärr var de inte tomma i år heller. Det räcker nämligen att vi räknat fel på en produkt eller att den har saldo på fel lager eller att vi helt enkelt glömt att inventera en produkt. Alla artiklar som finns ska vara inventerade när vi anser att inventeringen är klar. Jag skrev därför ut de här listorna och vi kollade igenom dem för att se vilka vi behöver lägga ner lite mer tid på för det är nämligen så att om det är produkter av högre värde så behöver vi kontrollera dem en extra gång och även om det skiljer sig mycket i antal. Jag informerade personalen om hur det skulle genomföras och vi fick dem sorterade efter artikelgrupper och häftade ihop dem för att underlätta när vi ska sortera dem sedan. Vi hade även en tävling där man fick gissa hur många papper vi i år har med diff och ej inventerat. När alla hade gissat berättade jag vem som vunnit och vinnaren fick en lunch. Vi blev inte klar med listorna idag, så vi beslutade att vi kan fortsätta med dem imorgon vilket betydde att jag även idag kunde få spela innebandy.

Här nedanför visar jag en bild på listan som de fyllde i för att tävla, men jag visar inte vem som vann eller vad de gissade.





Inga kommentarer: