11 mars 2018

Mixade, käkade & spelade pingis

Idag har jag mixat ljudet på dagens gudstjänst. Före jag testade ljudet inför gudstjänsten, så tog jag in mixerbordet jag jobbat med och placerade det i gymnastiksalen
där det vanligtvis används. När jag mixade på gudstjänsten fick även några tips från en tidigare ljudtekniker och pratade med en ljudtekniker som tidigare jobbat som ljudtekniker. Under det samtalet frågade jag om han skulle vilja hjälpa till och han sa då att han vill veta att han har tid till det om han ska hjälpa till. Den som gav mig lite tips var inte speciellt nöjd med min mixning. Jag gjorde några av de förändringar som han sa även om det kändes jobbigt med tanke på att jag varit där i förväg för att ställa in ljudet. Nog snackat om det. När jag spelade in budskapet så visades även ett felmeddelande, så jag undrar om jag ska byta USB-kort, moderkort eller dator.

Lite senare åkte jag och tvättade bilden för att sedan åka hem till min mor och far och där beställde vi mat. Efter maten så spelade jag pingis med min systers dotter, men jag spelade även gitarr. Jag fick även träffa min systers son.

När de hade åkt hem så passade jag även på att klippa mig.









Inga kommentarer: