22 mars 2018

Gods från gårdagen, övertid, service & släpvagnskontakt

Idag har jag jobbat och under dagen fick vi gods som jag tog hand om. Vi hade även kvar gods från gårdagen,
så jag försökte att slutföra det som var från gårdagen för att inget skulle glömmas bort och därefter kollade jag igenom dagens gods och den som vanligtvis lägger in de övriga leverantörerna var på leverans och jobbade därefter med trädgårdsmöbler, så idag fick jag mer att lägga in än jag vanligtvis brukar ha.

På lunchen åkte jag iväg och åt med Mario som snart åker på semester. När vi hade lunchat klart så åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade vidare med godset.

När klockan närmade sig 19, så fick jag hjälp av en av mina arbetskamrater som skulle ha jobbat till 19. Själv skulle jag slutat 18, men jag jobbade över. När jag lagt in godset så flyttade jag en hel del av godset till rätt gång för att underlätta morgondagen för de som skulle jobba då för att jag själv skulle vara ledig då.

När klockan var 21:15 ungefär så kommer chefen och blir förvånad över att jag då var på plats. Han trodde nämligen att någon glömt att släcka belysningen på lagret.

Jag jobbade därefter en liten stund till, men åkte sedan till platsen där de lämnat lastbilen som skulle på service och där lämnade jag en del som de behöver under morgondagen när de ska jobba med den. Därefter åkte jag hem för att laga en släpvagnskontakt. Jag fixade krympslang till den, men tyvärr hade jag inte något bra skydd till dem när jag hade skruvat ihop dem, så jag får jobba vidare ett annat tillfälle.

Den här nedanför visar några varor som ska till butiken under morgondagen.


Bilden här nedanför visar några trädgårdsmöbler som finns på lagret som ska in till butiken. 


Bilden här nedanför visar en av gångarna där jag ställde in varor som tillhör den här gången. 


Bilden här nedanför visar delen som jag stoppade in i lastbilen som ska användas när de jobbar med den imorgon. 


Bilden här nedanför visar kabeln som jag jobbade med hemma


Bilden här nedanför visar att jag nu tagit en krympslang till den röda kabeln för att skydda den bättre. 


Inga kommentarer: