01 februari 2018

Mycke snö

Idag klev jag upp lite tidigare för att hinna skotta bort snö
, men tydligen klev jag inte upp tillräckligt tidigt eller så valde de att inte prioritera området där jag bor, för när jag hade skottat en hel del så får jag hjälp av min granne som dessutom erbjuder mig att låna bilen av  honom för den är fyrhjulsdriven och för att han själv är förkyld. Jag tackade för erbjudandet, men det känns fel att köra någon annans bil. Under tiden som vi skottar, så kommer en annan i samma område och ber oss om hjälp för att han kört fast med sin bil. Tyvärr är det för isigt och hjulen bara spinner, men när han sedan hittar två personer till så lyckades vi hjälpa honom att komma loss. Lite senare kommer en person som hjälper till att skotta på parkeringen och jag försöker då att backa bilen några gånger och får även höra att min chef erbjudit mig skjuts av honom, men jag lyckades tillslut komma loss och tar då egen bil till jobbet.

Ljudutrustning och lunch

När jag var på jobbet så fick jag se en bil med mycket snö som jag väljer att ta bild på. På lunchen bjuder jag en arbetskompis på lunch och när jag slutade på jobbet så hjälper jag en arbetskompis genom att informera hur han kan koppla upp sin ljudutrustning och tipsar honom hur han kan ställa in ljudutrustningen så den låter så bra som möjligt.

Vid lägenheten

Efter det så åker jag hem till min lägenhet och ser då att de kört sönder min motorvärmarstolpe när de skottat med traktor på parkeringen.











Inga kommentarer: